Logo magazínu

FOTOGALERIE: Takle se budovalo metro

2/11
Prohlédnout znovu

FOTOGALERIE: Takle se budovalo metro

1939 - Na konci roku 1939 probíhaly sondovací práce v navržené trase Dejvice – Můstek – Muzeum – Pankrác. Příprava běžela naplno. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1939 - Už před 2. světovou válkou probíhaly přípravy na stavbu pražské podzemky. Ve smíchovské továrně se s figuranty testovala kapacita navrhovaného vozu. Pak ale válka všechny plány na mnoho let odsunula stranou | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1966 - Vláda schválila vybudování systému podpovrchové tramvaje. V roce 1966 se v Opletalově ulici začalo stavět. O rok později už se pracovalo na první stanici – Hlavní nádraží. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1967 - Praha jako jedno velké staveniště. Takhle to vypadalo u Národního muzea v roce 1967. Byla to doba, kdy se poprvé rozhořely názorové spory o to, zda v pražském podzemí bude jezdit podpovrchová tramvaj, nebo metro. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1968 - V roce 1968 bylo nutné vybudovat gigantický Nuselský most, jehož útrobami měla vést trasa metra a na povrchu měla jezdit auta. Na snímku je rozestavěný třetí pilíř. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1971 - První ražený tunel se budoval na začátku 70. let u kostela sv. Pankráce, u dnešní stanice Pražského povstání | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1972 - Při testování v roce 1972 došlo na trati k havárii, po které byly zastaveny zkušební jízdy i další vývoj českých prototypů vozů metra. Nakonec se odsouhlasily vozy ze Sovětského svazu. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1973 - Budova Národního shromáždění musela být přestavěna. Stavělo se tu více než deset let, poslední etapou byla severojižní magistrála v roce 1978. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1974 - 9. května 1974 prezident Gustáv Husák zahájil provoz metra. Ten den se jím ale svezli pouze zvaní hosté. Pražané mohli do metra až o den později. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1974 - Od zahájení provozu až do roku 1985 museli cestující na stanici Kačerov procházet turnikety, ve kterých se platilo jízdné. První jízdenky v roce 1974 stály 1 Kčs. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
1974 - Několik let řídili dopravu ve stanicích dozorčí, kteří dávali strojvedoucím znamení »výpravkou«. Později je nahradila moderní technika. | archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy

Lékařka o rakovině 23letého florbalisty Chomy, léčila i Slováčkovou. Proč si nemoc vybírá mladé?

Legendární kouč Růžička a jeho žena: Zbavují se hnízdečka lásky! Co se stalo?

Odešla ikona české designu Antonín Hepnar (†92): Proslavila ho lampička „Muchomůrka“ i Amadeus

Kriminalista Josef Doucha vyslýchal spartakiádního vraha: Ze Straky nám spadla brada

Expert o boji o křeslo šéfa ČT: Kdo je favorit a kdo je v konkurzu bez šance

Po rozchodu s Holomáčem nesmutní: Žilková přiznala nový vztah!