Na třináctikilometrovém zkušebním okruhu mezi Velimí, Sokolčí a Cerhenicemi najezdila nová mašina zatím devatenáct tisíc kilometrů
|
Jan Doležal
Světla: Světlomety jsou prakticky bezúdržbové. Podle výrobce vydrží bez nejmenší opravy či výměny deset let
|
Jan Doležal
Podobu lokomotivy navrhla firma Porsche
|
Jan Doležal
Pantograf: Špičková technologie hliníkového pantografu umožňuje vysoký výkon. Lokomotiva je schopna tzv. rekuperace - při brzdění vrací část energie zpět do sítě, což má pozitivní vliv na provozní náklady
|
Jan Doležal
"Zrychlení z nuly na 200 je 26 vteřin. Kdybych to 'zašlápl', zastavím až za dalších 1650 metrů," říká strojvedoucí Aleš Weinert
|
Jan Doležal
Brzdy: Součástí brzd jsou hliníkových kotoučů, třeba jako u soutěžních automobilů
|
Jan Doležal
Strojvůdce má v kabině maximální váhled a pocit bezpečí. Není divu. Při střetu s překážkou typu náklaďáku s cisternou zůstane prostor kolem něj zcela neporušený. A to není všechno. Stěna mezi kabinou a strojovnou musela při zkouškách odolat požáru čtvrt hodiny.
|
Jan Doležal
"Zrychlení z nuly na 200 je 26 vteřin. Kdybych to 'zašlápl', zastavím až za dalších 1650 metrů," říká strojvedoucí Aleš Weinert
|
Jan Doležal