Logo magazínu

Nová česká lokomotiva bude jezdit 200 km/h

3/8
Prohlédnout znovu

Nová česká lokomotiva bude jezdit 200 km/h

Na třináctikilometrovém zkušebním okruhu mezi Velimí, Sokolčí a Cerhenicemi najezdila nová mašina zatím devatenáct tisíc kilometrů | Jan Doležal
Světla: Světlomety jsou prakticky bezúdržbové. Podle výrobce vydrží bez nejmenší opravy či výměny deset let | Jan Doležal
Podobu lokomotivy navrhla firma Porsche | Jan Doležal
Pantograf: Špičková technologie hliníkového pantografu umožňuje vysoký výkon. Lokomotiva je schopna tzv. rekuperace - při brzdění vrací část energie zpět do sítě, což má pozitivní vliv na provozní náklady | Jan Doležal
"Zrychlení z nuly na 200 je 26 vteřin. Kdybych to 'zašlápl', zastavím až za dalších 1650 metrů," říká strojvedoucí Aleš Weinert | Jan Doležal
Brzdy: Součástí brzd jsou hliníkových kotoučů, třeba jako u soutěžních automobilů | Jan Doležal
Strojvůdce má v kabině maximální váhled a pocit bezpečí. Není divu. Při střetu s překážkou typu náklaďáku s cisternou zůstane prostor kolem něj zcela neporušený. A to není všechno. Stěna mezi kabinou a strojovnou musela při zkouškách odolat požáru čtvrt hodiny. | Jan Doležal
"Zrychlení z nuly na 200 je 26 vteřin. Kdybych to 'zašlápl', zastavím až za dalších 1650 metrů," říká strojvedoucí Aleš Weinert | Jan Doležal

„Najednou něco zaburácelo!“ Ruský dron poničil dům důchodců v Polsku, koukali v přízemí na zprávy

Prima po ZOO zařízla i Kamarády: Další herci přišli o práci!

Blažkův útok z politického „záhrobí“ na Decroix: Ubohost! „Mrzí mě to,“ vzkázala ministryně

Těhotnou Karin chladnokrevně zastřelil Jozef: Bolestné poslední rozloučení jen pro zvané

Recepce na slovenské ambasádě: Zeman se potkal s Klausovými i Jiřinou Bohdalovou

Čtyři mrtví po srážce dvou aut: Nikdo nebyl připoutaný!