Logo magazínu

Jak se tramvaje měnily v čase

3/6
Prohlédnout znovu

Jak se tramvaje měnily v čase

Elektrotechnik František Křižík pózuje v červenci 1891 na Letné před prvním elektrickým tramvajovým vozem v českých zemích | Archiv DPP
Otevřený letní vůz koňky z roku 1886, předchůdce elektrické tramvaje. Letní vozy byly mezi cestujícími velmi oblíbené | Archiv DPP
Poslední jízda pražské koňky se uskutečnila 12. května 1905 na její poslední trati přes Karlův most. Od té doby Prahou jezdily už jen elektrické tramvaje | Archiv DPP
Křižíkův nový dopravní podnik se jmenoval Elektrická dráha Praha – Libeň – Vysočany. Fotka pochází ze zkušební jízdy při technicko-policejní zkoušce v březnu 1896 | Archiv DPP
Typická souprava meziválečného období největšího rozkvětu pouličních elektrických drah – obousměrný motorový vůz a vlečný vůz typu „krasin“ | Archiv DPP
V poválečném období přinesly revoluci do tramvajové dopravy moderní čtyřnápravové tramvaje řady T. Nejpočetnějším zástupcem se stala řada T3 | Archiv DPP

Zázrak Blesku je zpět: 6 rodin, 6 příběhů a vaše štědrost! Pomáhejte s námi!

Tajný pohřeb Věry Křesadlové (†81), manželky Formana: Synové nesli maminku do hrobu! Kdo ze slavných dorazil?

Divoké hry o Turka ministrem: Rýsuje se další spor s Pavlem?

Zemřel Jan Patočka, syn filozofa Patočky. Kvůli režimu pracoval jako dělník

Mír podle Trumpa: Vítězství pro Putina? Ukrajina má Krym i dobytá území odevzdat Rusku a zákaz NATO!

Svědci železničního neštěstí na Českobudějovicku: Strojvedoucí se museli vidět!