Elektrotechnik František Křižík pózuje v červenci 1891 na Letné před prvním elektrickým tramvajovým vozem v českých zemích
|
Archiv DPP
Otevřený letní vůz koňky z roku 1886, předchůdce elektrické tramvaje. Letní vozy byly mezi cestujícími velmi oblíbené
|
Archiv DPP
Poslední jízda pražské koňky se uskutečnila 12. května 1905 na její poslední trati přes Karlův most. Od té doby Prahou jezdily už jen elektrické tramvaje
|
Archiv DPP
Křižíkův nový dopravní podnik se jmenoval Elektrická dráha Praha – Libeň – Vysočany. Fotka pochází ze zkušební jízdy při technicko-policejní zkoušce v březnu 1896
|
Archiv DPP
Typická souprava meziválečného období největšího rozkvětu pouličních elektrických drah – obousměrný motorový vůz a vlečný vůz typu „krasin“
|
Archiv DPP
V poválečném období přinesly revoluci do tramvajové dopravy moderní čtyřnápravové tramvaje řady T. Nejpočetnějším zástupcem se stala řada T3
|
Archiv DPP