Logo magazínu

Výročí pražského metra: Původně mělo být podzemní tramvají, stavět se začalo před 55 lety

1/135
Prohlédnout znovu

Výročí pražského metra: Původně mělo být podzemní tramvají, stavět se začalo před 55 lety

Síť pražského metra se začala budovat před 65 lety. | Lukáš Zima
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století. | ČTK/Karas Jiří
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století. | ČTK/Krejčí Bedřich
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století. | ČTK/Pícha Oldřich
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století. | TSK Praha
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století. | ČTK/Krejčí Bedřich
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století. | ČTK/Krejčí Bedřich
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století. | ČTK/Karas Jiří
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století. | ČTK/Karas Jiří
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století. | ČTK/Krejčí Bedřich
Výstavba Nuselského mostu v Praze během 60. let minulého století. | ČTK/Krejčí Bedřich
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu. | ČTK/Krejčí Bedřich
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu. | ČTK/Krejčí Bedřich
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu. | ČTK/Krejčí Bedřich
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu. | ČTK/Krejčí Bedřich
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu. | ČTK/Krejčí Bedřich
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu. | ČTK/Krejčí Bedřich
Odpálení raket na Nuselském mostě. | L. Duras
Náročné zatěžkávací zkoušky při stavbě Nuselského mostu. | Stavby silnic a železnic
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | Koláž Blesk.cz
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Linka A pražského metra slaví 40 let své existence jízdou historické soupravy. (2018) | David Malík
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Takto vypadá modernizovaná souprava. | Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Rozdíl mezi starou a modernizovanou soupravou. | Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Prahou jezdila historická souprava metra. | Martina Neckářová
Strojvedoucí kontroluje zařízení v kabině. | Daniel Vitouš
Strojvedoucí kontroluje zařízení v kabině. | Daniel Vitouš
Kabina strojvedoucího před zahájenou jízdou. | Daniel Vitouš
Kabina strojvedoucího před zahájenou jízdou. | Daniel Vitouš
Vlakové zabezpečovací zařízení sovětského modelu. | Daniel Vitouš
Strojvedoucí soupravy v dobové uniformě před historickou soupravou. | Daniel Vitouš
Historická souprava 81-71 v depu. | Daniel Vitouš
Cestující v Praze jedou historickým metrem. | Daniel Vitouš
Historická souprava se vydala na trasu s cestujícími. | Daniel Vitouš
Kolejiště pražského metra u stanice Dejvická. | Daniel Vitouš
Historická souprava metra na odstavném peróně nedaleko stanice Dejvická. | Daniel Vitouš
Světelná signalizace, ohlašující ukončení výstupu a nástupu. | Daniel Vitouš
Historická souprava metra na odstavném peróně nedaleko stanice Dejvická. | Daniel Vitouš
Historická souprava metra na odstavném peróně nedaleko stanice Dejvická. | Daniel Vitouš
Historická souprava 81-71 v depu. | Daniel Vitouš
Souboj věků: Historická a současná souprava metra na odstavném peróně. | Daniel Vitouš
Historická souprava metra na odstavném peróně nedaleko stanice Dejvická. | Daniel Vitouš
Historická souprava metra na odstavném peróně nedaleko stanice Dejvická. | Daniel Vitouš
Přítomnost v kabině metra za jízdy je nevšedním zážitkem. | Daniel Vitouš
Přítomnost v kabině metra za jízdy je nevšedním zážitkem. | Daniel Vitouš
V běžném provozu věc nevídaná: Souprava metra za jízdy bez cestujících. | Daniel Vitouš
Historická souprava 81-71 vyjela z Depa Hostivař. | Daniel Vitouš
Historická souprava 81-71 vyjela z Depa Hostivař. | Daniel Vitouš
Běžná souprava metra přijíždí do Depa Hostivař. | Daniel Vitouš
Depo Hostivař zvenčí. | Daniel Vitouš
Depo Hostivař - vlakové soupravy na odstavných kolejích. | Daniel Vitouš
Depo Hostivař - vlakové soupravy na odstavných kolejích. | Daniel Vitouš
Takto vypadá modernizovaná stanice metra Opatov. | David Zima
Takto vypadá modernizovaná stanice metra Opatov. | David Zima
Takto vypadá modernizovaná stanice metra Opatov. | David Zima
Takto vypadá modernizovaná stanice metra Opatov. | David Zima
Takto vypadá modernizovaná stanice metra Opatov. | David Zima
Takto vypadá modernizovaná stanice metra Opatov. | David Zima
Výtah, který cestující sveze z nástupiště do vestibulu. | David Zima
Stanice metra Opatov se dočkala kýžené modernizace. | David Zima
Nový mural art Ondřeje Vyhnánka vznikl na objektu technického zázemí stanice metra Opatov. | David Zima
Na Opatově se v důsledku modernizace vyměnilo neuvěřitelných více než 140 kilometrů kabelů. | David Zima
Obměnily se také rozvodovny. | David Zima
Obměnily se také rozvodovny. | David Zima
Takto to vypadá v technickém zázemí stanice metra Opatov. Celkem má tři výškové úrovně a měří 300 metrů. | David Zima
Takto to vypadá v technickém zázemí stanice metra Opatov. Celkem má tři výškové úrovně a měří 300 metrů. | David Zima
Jeden z velkokapacitních ventilátorů. | David Zima
Průduch metra, který je vyústěn na povrchu. Každá stanice jeden takový má. | David Zima
Takto to vypadá v technickém zázemí stanice metra Opatov. Celkem má tři výškové úrovně a měří 300 metrů. | David Zima
Průduch metra, který je vyústěn na povrchu. Každá stanice jeden takový má. | David Zima
Za těmito těžkými tlustými dveřmi projíždí soupravy metra. | David Zima
Dva velkokapacitní ventilátory, které pomáhají udržovat cirkulaci vzduchu ve stanici. Měnily se letos v létě. | David Zima
Dva velkokapacitní ventilátory, které pomáhají udržovat cirkulaci vzduchu ve stanici. Měnily se letos v létě. | David Zima
Zázemí stanice metra Opatov. Nacházíme se pod úrovní kolejiště, kudy proudí vzduch velkokapacitními ventilátory. | David Zima
Jeden ze dvou nových výstavů, které ve stanici v důsledku revitalizace a modernizace vznikly. | David Zima
U slavnostního zakončení rekonstrukce stanice Opatov se sešli zástupci zhotovitele, magistrátu, městské části Praha 11 i pražského dopravního podniku. | David Zima
U slavnostního zakončení rekonstrukce stanice Opatov se sešli zástupci zhotovitele, magistrátu, městské části Praha 11 i pražského dopravního podniku. | David Zima
U slavnostního zakončení rekonstrukce stanice Opatov se sešli zástupci zhotovitele, magistrátu, městské části Praha 11 i pražského dopravního podniku. | David Zima
Tudy jsme dříve jezdili. Z Leninovy, Gottwaldovy či Sokolovské. | David Zima
Historizující zážitek z projížďky umocňuje také dobové označení souprav, které uvádělo jejich konečnou stanici. Kdopak si pamatuje, že stanice Nádraží Holešovice byla dána do provozu coby Fučíkova? | David Zima
I když oproti moderním soupravám působí zastarale, nenechme se zmýlit. Staré soupravy typu Ečs jsou dosud plně funkční. | David Zima
I když oproti moderním soupravám působí zastarale, nenechme se zmýlit. Staré soupravy typu Ečs jsou dosud plně funkční. | David Zima
Kde to jsme? Eskalátory na I. P. Pavlova. | David Zima
Celkem souprava mohla svézt 42 sedících pasažérů a 220 stojících. | David Zima
Tunel s odstavnou kolejí za stanicí Pražského povstání. | David Zima
Původní zabezpečovací zařízení staršího typu je k vidění ve stanici Pražského povstání. Ovládají se přes něj například návěstidla a výhybky. | David Zima
Setkání dvou generací. | David Zima
Během denního provozu si odstavné koleje nevšimnete, je totiž zhasnutá a mizí ve tmě. Přitom se nachází na konci stanice Pražského povstání prakticky na dohled. | David Zima
Tady mohou pracovníci dopravního podniku sledovat prakticky veškeré dění ve stanici. | David Zima
Původní zabezpečovací zařízení staršího typu je k vidění ve stanici Pražského povstání. | David Zima
I takovými proprietami musí samostatný provozní technik metra disponovat. | David Zima
Neuvěřitelných 20 let drandily tyto soupravy po kolejích pražského metra. | David Zima
Po nocích je zapotřebí metro pořádně uklidit a vypucovat, aby mohly být stanice připraveny na zahájení ranního provozu. | David Zima
Takový pohled se během běžného provozu cestujícím nenaskytne. Bodejť by ne. Jedná se totiž o odstavnou kolej, kam soupravy s cestujícími nezajíždí. | Lukáš Zima
Srdce každého metra. Tzv. vlakový zabezpečovač kontroluje a hlídá, aby mezi sebou měly soupravy dostatečný odstup a nedošlo tak k havárii. | Lukáš Zima
Co by to bylo za zážitkovou jízdu bez zážitků? Jedním z těch pozoruhodných je bezesporu možnost nahlédnutí do kabiny strojvedoucího. | Lukáš Zima
Co by to bylo za zážitkovou jízdu bez zážitků? Jedním z těch pozoruhodných je bezesporu možnost nahlédnutí do kabiny strojvedoucího. | Lukáš Zima
V těchto vagonech jsme se vozili přes dvě dekády Mladší generace si je pamatují ještě z 90. let. | Lukáš Zima
Tři vagony soupravy metra typu Ečs - tedy přesné množství, v jakém vyjížděly v době zahájení provozu pražského metra. Později se jejich počet ustálil na pěti. | Lukáš Zima
Elektrické vozy metra typu Ečs vyráběl Mytiščinský strojírenský závod. Do Prahy bylo dodáno celkem 85 vozů. | Lukáš Zima
Historizující zážitek z projížďky umocňuje také dobové označení souprav, které uvádělo jejich konečnou stanici. Kdopak si pamatuje, že stanice Nádraží Holešovice byla dána do provozu coby Fučíkova? | Lukáš Zima
Elektrické vozy metra typu Ečs vyráběl Mytiščinský strojírenský závod. Do Prahy bylo dodáno celkem 85 vozů. | Lukáš Zima
Když je hlava na hlavě, těžko si lze půvabů stanice metra Muzeum povšimnout. Na noční zážitkové jízdě ale máte šanci. | Lukáš Zima
Součástí noční zážitkové jízdy pražským metrem je i výklad dozorčího stanice, jehož činnosti a povinnosti jsou při výkladu popsány. | Lukáš Zima
Tyto mašiny se v pražském metru proháněly od započetí provozu až do léta roku 1997. Kdo chce, může se jimi však ve výjimečných akcích, které pořádá dopravní podnik, svézt znovu. | Lukáš Zima
Tyto mašiny se v pražském metru proháněly od započetí provozu až do léta roku 1997. Kdo chce, může se jimi však ve výjimečných akcích, které pořádá dopravní podnik, svézt znovu. | Lukáš Zima
Dopravní podnik si připravil jízdu historickou soupravou metra. | DPP
Plakát DPP: Černá huba je slangové označení pro historickou soupravu metra | Dopravní podnik hl. města Prahy
"Černá huba" je slangové označení pro historickou soupravu pražského metra | DPP
"Černá huba", tedy historická souprava pražského dopravního podniku, na projížďce po trase A | ČTK
"Černá huba", tedy historická souprava pražského dopravního podniku, na projížďce po trase A | ČTK

„Je to reputačně mrzuté.“ Eva Decroix používala neoprávněně titul Mgr., maže jej z dokumentů

Nedávné napětí mezi Haberou a Peštovou? Zpěvák promluvil o nedorozumění a krizi!

Český konzul v Chorvatsku: Pátrali po ztracené české turistce! Na co si dát pozor?

Letadlo Smartwings muselo nouzově přistát v Bratislavě: Otřesná komunikace a lži, zuří Češi

Mynářovi opět na dovolené: Alex, palmy, bazény i vzkaz! „Spolu už 12 let všemu zlému navzdory“

Majitelka cestovní agentury o sexuální turistice v Egyptě: Zajíčci s českými seniorkami za důchod!