Lidl umazal v reklamě řeckým kostelům kříže. Prý kvůli náboženské neutralitě
Řetězec obchodů Lidl je pod palbou kvůli své nové reklamní kampani. V rámci tzv. „Řeckého týdne“ nechal vytvořit letáky, na kterých použil fotografie kostelů z řeckého ostrova Santorini. Skutečné kostely mají ovšem na střechách kříže, které v letácích chybí. Řetězec je nechal digitálně odstranit.
Řetězec v reakci na kritiku situaci komentoval: „Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden. Design obalu proto nebyl navržen v České republice, ale byl vytvořen mezinárodním týmem. Součástí naší obchodní politiky jako mezinárodní obchodní společnosti je zachování náboženské a politické neutrality. Do budoucna aktuální zkušenost při tvorbě dalších návrhů obalů budeme brát v potaz.“
Na incident upozornila německá soukromá televize RTL, když si jeden ze zákazníků obchodního řetězce stěžoval na vymazané kříže. „Jsem šokován, když vidím, jak Lidl prodává řecké produkty a maže části řecké krajiny a historie,“ popsal muž.
Mnozí lidé na sociálních sítích se podivovali zejména tomu, proč řetězec nepoužil jinou fotku, když mu na použité vadily kříže. Ostrov Santorini nouzí o úchvatné a romantické scenérie rozhodně netrpí.
Fotka se kromě reklamních materiálů objevuje také na obalech zboží skupiny Eridanus. Tyto výrobky se prezentují jako originální řecké a v obchodech Lidl se prodávají v mnoha zemích Evropy. Kříž na výrobcích chybí ve všech zemích, kde se toto zboží prodává.