Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Zamáčkněte slzu, skútr Čezeta se vrací. Legendární „Prase“ pojede na elektřinu

Autor: ČTK, kle - 
5. listopadu 2015
12:40

Po 50 letech se začne znovu vyrábět legendární skútr Čezeta přezdívaný Prase. Místo benzinového dvoutaktu jej bude pohánět elektromotor. Příští rok chce společnost Čezeta Motors dodat na trh 100 skútrů, v roce 2017 již 500 kusů a za pět let plánuje prodávat kolem 1000 strojů. Uvedli to ve čtvrtek zástupci společnosti na tiskové konferenci.

Čezetu nyní pohání elektromotor, díky němuž může skútr dosáhnout rychlosti 100 km/h s dojezdem až 100 km. „Dobíjení skútru nyní trvá přibližně 4,5 hodiny, aktuálně však pracujeme na rychlejším systému nabíjení, díky kterému bude baterie plně nabita za 30 minut,“ uvedl britský konstruktér skútru i samotné baterie Neil Smith.

Ručně vyráběný stroj pod označením 506 vychází z designu původních modelů 501 a 502, které se vyráběly pod značkou ČZ ve Strakonicích. Nově se bude vyrábět v Mirošovicích u Prahy. Elektromotor pochází z Číny, elektronika je podle Smithe z Evropy.
Kromě nulových emisí a minimálních nákladů na provoz je Čezeta 506 vybavená novými technologiemi, například možností propojení skútru s počítačem prostřednictvím USB, GPS vyhledávání či využití mobilní aplikace. Díky prakticky neslyšnému provozu je možné za jízdy poslouchat hudbu ze zabudovaných Bluetooth reproduktorů.

Video Ikonický československý skútr Čezeta je zpět. Vytáhne stovku a jezdí na elektřinu. - archiv Čezeta
Video se připravuje ...

Skútr za cenu osobního vozu

Budoucí majitelé Čezety 506 si budou moci vybrat z osmi barev včetně dvou původních retro designů. Hmotnost je 160 kg. Odhadovaná základní cena je 9900 eur, tedy asi 270 tisíc korun bez DPH s možností financování na splátky. Záruka na skútr je tři roky s volitelným prodloužením na deset let.

Vše o motorkách, skůtrech a motocyklových závodech čtěte na Auto.cz

djaba ( 5. listopadu 2015 22:06 )

Legendární nemůže být .Režim nic jiného nenabídl ,než jednobarevné varianty Jawy , kterým se horko těžko říkalo motocykl.Tento skůtr bylo sice oživení trhu , ale jízda byla utrpení .A hlavně ,u všech československých harapátů se musela před jízdou udělat doslova generálka a pak to i sto kiláku ujelo .Oprašovat haramburdí je , slušně řečeno ,velice odvážné .

ruudazvostravy ( 5. listopadu 2015 17:13 )

 No kchůrva,že bi se nám zas vracel ten totályzmus,kerej akonrát vraždil a lydi nemjely co do hubi?To bi se musel tatíček Háwl vobracet f plechofce,dyš tady vibojoval vládu vjecý veřejnejch a tejť abi ta visněná hlyněná demogracyje začla padat takle pomalu na dršku.

frantaklika ( 5. listopadu 2015 13:54 )

nostalgicky říkám ano, ale už dávno překonáno a elektromotor z Číny..no fuj!

DBBS ( 5. listopadu 2015 13:30 )

Krásnej skútr, ale za ty sprachy si polibte pr.del. Ještě s motorem z Číny...hovada.

Zobrazit celou diskusi