Sobota 27. dubna 2024
Svátek slaví Jaroslav, zítra Vlastislav
Polojasno 18°C

Emisní skandál za 49 miliard: VW připravil podvodem Německo o tučnou sumu

Kvůli nesrovnalostem v údajích o emisích oxidu uhličitého (CO2) u vozů koncernu Volkswagen zřejmě Německo letos přišlo na daních o 1,8 miliardy eur.
Kvůli nesrovnalostem v údajích o emisích oxidu uhličitého (CO2) u vozů koncernu Volkswagen zřejmě Německo letos přišlo na daních o 1,8 miliardy eur.  (Autor: Profimedia.cz)
Autor: ČTK - 
5. listopadu 2015
11:22

Kvůli nesrovnalostem v údajích o emisích oxidu uhličitého (CO2) u vozů koncernu Volkswagen zřejmě Německo letos přišlo na daních o 1,8 miliardy eur (48,7 miliardy korun). Ve čtvrtek to na tiskové konferenci řekl šéf ekologické organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) Jürgen Resch. Vyšší emise CO2 naznačují vyšší spotřebu paliva a na základě spotřeby se v Německu vypočítává výše daně z vlastnictví motorového vozidla.

Volkswagen v úterý přiznal, že zhruba 800 000 jeho vozů vypouští do ovzduší více emisí CO2, než uvádí výrobce. "Jsme přesvědčeni, že přiznání Volkswagenu je jen špičkou ledovce. Podle našich měření je reálná spotřeba deseti nejprodávanějších značek aut v Německu o 42 procent vyšší, než jsou oficiální údaje," řekl Resch.

"Ten rozdíl znamená, že letos vybere stát na dani z vlastnictví motorového vozidla o 1,8 miliardy eur méně, než by měl. A pokud se nic nezmění, v příštím roce přijde Německo na daních o 2,2 miliardy eur," dodal.

Podle DUH nyní bude muset Volkswagen oznámit, u jakých typů motoru jsou odchylky v objemu emisí CO2. Stát následně vyměří majitelům těchto vozů dodatečnou daň. "V ideálním světě by měl tuto daň zaplatit Volkswagen, ale neexistuje právní základ, který by to automobilce nařizoval," řekl Resch.

Krach na burze

Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se zatím týkal údajů o emisích oxidů dusíku a zahrnoval asi 11 milionů naftových vozů. Nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého se podle mluvčího firmy týkají převážně naftových automobilů, včetně vozů Škoda Octavia. Zahrnují ale i menší počet benzinových automobilů.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu přechodně srazil tržní hodnotu podniku asi o třetinu, což se rovná částce asi 24 miliard eur. Donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě. Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service snížila hodnocení úvěrové spolehlivosti automobilky ze známky A2 na A3.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi