Létající šrot: Ohnivé peklo v ruském Tupolevu

Mnoho ruských letounů typu Tuploev 154 patří do šrotu. Stroj, který stál u řady leteckých katastrof, včetně pádu speciálu s polským prezidentem, měl další nehodu. A to tentokrát ani nevzlétl.
Tři lidé zahynuli a 43 dalších bylo zraněno po dnešní nehodě ruského dopravního letadla Tu-154, které startovalo na letišti v sibiřském Surgutu. S odvoláním na oficiální činitele to oznámila agentura ITAR-TASS.
Rusové: Možná šlo o terorismus
Letadlu se 128 osobami na palubě se po narolování na startovací dráhu vzňal jeden motor. Skoro všichni cestující a členové posádky byli evakuováni. Nato vybuchla jedna palivová nádrž. Kerosin hořel na ploše tisíc metrů čtverečních. Oheň stroj úplně zničil, napsala ruská agentura.
Původní zprávy hovořily o jednom mrtvém a třech zraněných. Regionální odbočka ruského ministerstva pro mimořádné situace ale později oznámila, že při prohlídce trosek byli objeveni ještě dva mrtví a že v důsledku požáru bylo zraněno 43 lidí. Většina se nadýchala dýmu, někteří byli popáleni.
Příčina neštěstí není známa. Ruský ministr dopravy Igor Levitin novinářům řekl, že vyšetřovatelé posuzují spolu s jinými hypotézami i možnost, že šlo o teroristický čin. Stroj patřil jedné z regionálních leteckých společností.
Nespolehlivý Tupolev
Letadla Tu-154 byla páteří flotily sovětského a postsovětského civilního letectví. Poprvé byly do ní zařazeny v 70. letech. Po řadě havárií stárnoucích letadel společnost Aeroflot z bezpečnostních důvodů všechny tyto stroje vyřadila. Poslední let s Tu-154 uskutečnila loni.
Tato středně velká letadla však zůstávají hlavní součástí leteckého parku menších společností po celém Rusku i v dalších zemích bývalého Sovětského svazu. V některých částech Evropy mají zakázáno létat kvůli nadměrnému hluku motorů.
lítat letadla made in China z ošizeného laciného plastu, tak tomu budete říkat jak? A určitě to za pár let bude, protože už dnes se v Číně vyrábí snad všechno.