Jak si poradit s reklamací stavebních úprav?

Stavební úpravy nejsou vždy provedeni podle dohody
Stavební úpravy nejsou vždy provedeni podle dohody  (Autor: D. A. S. )
5. prosince 2011
00:00
Prezentace klienta: Toto není redakční text. Redakce Blesku nezodpovídá za jeho obsah

Stavební firmy ne vždy provedou úpravy kvalitně, dokážete si v takové situaci poradit a správně reklamovat? Odborník radí jak na to.

U jedné menší stavební firmy jsem si objednal výměnu oken ve svém rodinném domě. Datum zhotovení firma sice plus mínus dodržela, avšak s kvalitou práce nejsem spokojen. Co byste mi poradili?

V případě, že výměna oken byla provedena špatně, je nutné reklamovat u stavební firmy vzniklé závady. Sepíšete tzv. reklamační protokol, který musí obsahovat podrobný popis závady, datum reklamace, váš podpis, a především nesmíte zapomenout uvést, jak byste chtěl reklamaci vyřídit. Stavební firma vám musí potvrdit převzetí tohoto reklamačního protokolu.

Co mohu po stavební firmě chtít?

Především máte právo na bezplatné odstranění vady. Stavební firma musí vadu odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Pokud však vada nejde odstranit, nebo se vyskytne znovu, máte právo na zrušení smlouvy nebo na slevu z ceny díla.

Jaká je výše slevy?

Sleva může být sjednána dohodou. Pokud se však nedohodnete, bude nutné se obrátit na znalce, který může výši slevy určit. Zde bych si dovolila upozornit, že pokud máte sjednáno pojištění právní ochrany, náklady tohoto znalce, vyřizování reklamace i případného soudního řízení za vás uhradí pojišťovna právní ochrany.

Jaká je vlastně záruka na opravu věci?

Na opravu věci je zákonná záruční lhůta 3 měsíce, na opravu stavby 18 měsíců, což je tento případ. Stavební firma může poskytnout i delší záruku, než říká zákon. Důležité je upozornit i na skutečnost, že záruční lhůta se prodlužuje o dobu vyřizování reklamace.

Další informace najdete na www.das.cz.

Zobrazit celou diskusi