„Panebože, to je letadlo!“ Svědci líčí tragédii v USA: Výbuch, obrovská ohnivá koule a „déšť“ trosek
Muž jménem Roy Best byl svědkem střetu komerčního letadla a vojenské helikoptéry ve Washingtonu, ke kterému došlo ve středu. Popsal, co viděl: „Obrovská ohnivá koule a pak jen trosky padaly dolů k řece." A jak si srážku vysvětluje expert? O tom napsalo americké zpravodajství CNN.
„Obrovská ohnivá koule a pak jen trosky padaly dolů k řece,“ popsal svědek, který viděl srážku letadla a helikoptéry, která se odehrála ve středu ve Washingtonu.
„Slyšel jsem hlasitý výbuch, podíval jsem se doleva, viděl jsem jen obrovskou ohnivou kouli a pak trosky, které padaly dolů k řece. A můj soused vykřikl: ‚Panebože, to je letadlo!‘“ řekl Roy Best ve čtvrtek ráno pro americké zpravodajství CNN.
Best žije v bytovém domě v Crystal City poblíž Reaganova národního letiště a uvedl, že ho nepřekvapilo množství leteckého provozu v danou noční dobu.
„Vidíme policejní vrtulníky. Vidíme vojenské vrtulníky létající tam a zpět na základny, k Pentagonu a do různých oblastí. Také tady létají vrtulníky Pobřežní stráže, takže je to docela rušný vzdušný prostor,“ uvedl Best.
Expert o vyšetřování
Odborníci z celého světa, kteří se vyjadřují k letecké srážce, se snaží pochopit, jak mohl sofistikovaný letecký systém ve Washingtonu vést k této večerní tragédii.
„Je zcela jasné, když se podíváme na letové dráhy letadel a rádiové přenosy, že Black Hawk byl z nějakého důvodu požádán, aby si udržel vizuální odstup od letu 5342 - a ten důvod neznáme,“ řekl Tony Stanton z Australského úřadu pro bezpečnost civilního letectví.
„To je jedna z oblastí, které bych jako vyšetřovatel rád prozkoumal. Co způsobilo, že to posádka Black Hawku nedodržela?" uvedl Stanton.
Stanton dodal, že má Washington Tower dvě rádiové frekvence používané pro komunikaci s letadly - s jednou frekvencí používanou pro vrtulníky a druhou pro ostatní letadla.
„Takže za těchto okolností byste nechali Black Hawk mluvit na jedné frekvenci a let 5342 by mluvil na jiné frekvenci," řekl a dodal, že havárie mohla nastat kvůli „bariéře situačního povědomí mezi piloty".
Vyšetřování? K ničemu. To ví každej pilot. Existují nějaké koridory a musí být jasné kdo je porušil. A ona srážka? Každý musí tušit, že srazit se s bojovákem plným raket a munice je horší než sestřelení....