Středa 1. května 2024
Dnes je Svátek práce, zítra Zikmund
Polojasno 22°C

Odemkl si auto na dálku... to nastartovalo a odjelo. Volkswagen má další problém

Dodávkový vůz Caddy. Při odemčení vozu na dálku se může auto nastartovat a odjet.
Dodávkový vůz Caddy. Při odemčení vozu na dálku se může auto nastartovat a odjet.  (Autor: Profimedia)
Autor: ČTK, kle - 
27. ledna 2016
12:46

Po celé Evropě svolává Volkswagen do servisů 67 tisíc dodávkových vozů Caddy vyráběných v Polsku. Při odemčení vozu na dálku může nastartovat motor. Pokud je zařazena rychlost, auto se může rozjet. To se již stalo, informovala ve středu agentura DPA.

V samotném Německu se opatření podle firmy týká zhruba 20 800 vozů. Svolávání zahrnuje automobily vyrobené v období od května 2012 do ledna 2013. Mluvčí podniku uvedl, že v některých případech již došlo k nechtěnému rozjetí automobilů. Zatím však v této souvislosti nebyla hlášena žádná zranění.

Automobilka majitelům dotčených vozů z bezpečnostních důvodů doporučuje, aby po zaparkování vyřadili rychlost a zatáhli ruční brzdu. Volkswagen vyrábí automobily Caddy v Polsku. V loňském roce jich na trh dodal zhruba 133 000, píše DPA.

Volkswagen se nyní potýká se skandálem kolem falšování údajů o emisích, kvůli kterému bude muset v Evropské unii svolat do servisů zhruba 8,5 milionu vozů. Firma v září přiznala, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instalovala software umožňující manipulovat s testy emisí. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Co říká na emisní kauzu odborník?


Video VW emise, 2. díl - Zuzana Štíchová, Lukáš Červený
Video se připravuje ...

EU více ohlídá nová auta

Evropská komise představila v reakci na emisní skandál Volkswagenu zásadní změny způsobů, jakým budou v EU schvalovány nové modely automobilů. Novinky směřují k větší nezávislosti zkoušek, ale také k přísnějšímu dohledu nad typy vozidel, které už po silnicích jezdí. Systém má být jako celek posílen také na celoevropské úrovni.

„Zjištění okolo Volkswagenu ukazují potřebu zlepšit systém, který umožňuje vstup automobilů na trh,“ myslí si místopředseda Evropské komise pro růst, investice a konkurenceschopnost Jyrki Katainen.

Komise navrhla, aby národní technické zkušebny, které testují způsobilost nových vozů k provozu, nemohla přijímat za svou práci platby přímo od výrobců aut. Součástí budou také přísnější kritéria pro práci těchto center. Úřady, které nové vozy certifikují, mají být pod „vzájemnou“ kontrolou orgánů z jiných členských zemí tak, aby nebyly na „své“ automobilky příliš měkké.

Komise chce mít pravomoc pozastavit, omezit nebo odejmout možnost testů zkušebně, která by pravidla uplatňovala málo či laxně. V budoucnosti bude komise moci provádět ověřovací zkoušky také už povolených typů vozidel a v případě nutnosti iniciovat jejich stažení z trhu.

Podle návrhu bude komise také moci ukládat finanční sankce. To by mělo výrobce i zkušebny odradit od toho, aby umožnily vstup nevyhovujících vozidel na trh.

bizon_pepa ( 27. ledna 2016 15:36 )

U VW by asi bylo lepši ani nezatahovat tu ruční brzdu a jen dát pod kola cihličky.

Zobrazit celou diskusi