Letadlo Smartwings muselo nouzově přistát v Bratislavě: Otřesná komunikace a lži, zuří Češi

ilustrační foto
ilustrační foto  (Autor: Blesk:David Malík David Malik)
Autor: sgr - 
19. června 2025
13:07

Letadlo mířící z Turecka do Prahy muselo ve středu 18. června nouzově přistát na letišti v Bratislavě. Podle cestujících ale situace probíhala jinak, než jak ji popsala společnost Smartwings. Vadí jim především nedostatek informací, nezajištěná doprava a chaos po příletu.

Problémy letounu potvrdila mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková. „Letadlo neplánovaně přistálo z technických důvodů pro podezření na únik paliva. Posádka letounu postupovala v souladu s bezpečnostními postupy. Bezpečnost cestujících a posádky nebyla nijak ohrožena,“ uvedla a zdůraznila, že prioritou společnosti je bezpečnost. Cestující však popisují události jinak.

V letadle byl cítit zápach

„Nevím, zda to s tím souvisí, ale před startem se u křídla pohyboval muž s baterkou a něco prohlížel,“ popsala paní Aneta serveru TN.cz. Podle ní byl v letadle cítit palivový zápach už před odletem. O změně cílového letiště se navíc dozvěděla až po přistání.

„Až když letadlo přistálo, bylo nám řečeno, že jsme v Bratislavě. Poté k nám promluvil pilot, který řekl, že jsme museli nouzově přistát z důvodu úniku paliva – nikoliv jen pro podezření,“ upřesnila.

Občerstvení nikde, informace žádné

Mluvčí dopravce v prohlášení uvedla, že cestujícím po přistání nabídli občerstvení. Pasažéři ale tvrdí, že realita byla zcela jiná. „Zajímalo by mě, kde paní mluvčí vzala, že nám dali občerstvení? Bylo nám řečeno, že do pěti minut dostaneme informace. Čekalo se déle jak čtyři hodiny a nic. Žádná komunikace, žádné informace! Občerstvení jsme si museli obstarat sami,“ uvedla jiná pasažérka. 

Paní Lucie popsala, že se po přistání dlouho nikdo lidem nevěnoval. Přibližně po hodině čekání volala na infolinku Smartwings, kde se nedozvěděla žádné konkrétní informace, protože operátorka údajně nevěděla, co se stalo. Později se dozvěděli, že se mají shánět autobusy do Prahy, ale situace se dál nikam neposouvala.

Domů museli po vlastní ose

Poukazy na občerstvení nakonec cestující dostali až po čtvrté hodině ranní. V tu dobu už však část z nich letiště opustilaVětšina si dopravu do Česka musela zajistit na vlastní náklady. Lucie doplnila, že kvůli obsazeným nebo časově nevyhovujícím vlakům byla pro mnoho lidí jedinou možností dopravy do Prahy taxislužba. Polovina naštvaných pasažérů tak odjížděla taxíkem.

„Myslím, že Smartwings se vůbec nechovaly pěkně a profesionálně. Klidně nás nechali v zahraničí a nic nezajistili. Také nám neřekli, jak máme požadovat náhradu cestovného,“ dodala paní Marie. Celá situace podle ní ukázala, že se dopravce na podobné krizové scénáře vůbec nepřipravil.

Video  Přílet Smartwings na Skyros. Cestující netušili, že je pár sekund dělilo od katastrofy.  - Skyros Travel
Video se připravuje ...

obcan cesko ( 19. června 2025 19:27 )

Dnes jsem se nevyka...dil. Určitě za to může Babiš..... 😃 😃 😃

krapotkin ( 19. června 2025 17:19 )

Že jde o lži ? Paní Vladimíra Dufková se to dlouho učila na Nově pod vedením Vladimíra Železného.

Keypi ( 19. června 2025 17:13 )

Andy by i letadlo řídil jako firmu..... z dotací

Keypi ( 19. června 2025 17:11 )

Jaroslav07 ( 19. června 2025 16:49 )

Tak nelítejte do Turecka

Zobrazit celou diskusi