Boj o mýtné pokračuje: Spadne do klína Kapschi, nebo bude stát hospodárný?

Jak dopadne české mýtné?
2. 3. 2016
19:44

Boj o vybírání mýtného prostřednictvím mýtných bran od roku 2017 pokračuje. Už příští týden se vláda vrátí k návrhu ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO), aby stát bez výběrového řízení prodloužil smlouvu na provoz mýtného se stávající společností Kapsch. Podle jednoho z klíčových zájemců o převzetí mýtného systému, společnosti SkyToll, je tento postup v příkrém rozporu s opakovanými deklaracemi vlády o nutnosti spravovat majetek ČR s péčí dobrého hospodáře.

Nejednat o alternativách, které se nabízejí, a nechávat se tlačit do kouta současným provozovatelem není chováním dobrého hospodáře,“ dodal Matej Okáli, předseda představenstva a CEO společnosti SkyToll.

Ministerstvo dopravy považuje zadání zakázky současnému provozovateli systému bez výběrového řízení za krizovou a v současné situaci jedinou možnou variantu. Pokud nevyjde, nebude patrně možné od začátku příštího roku vybírat mýtné, uvedlo ministerstvo ve zprávě, kterou Ťok předložil vládě. Zadání bez soutěže chce zdůvodnit technickými problémy, konkrétně chybějící dohodou s Kapschem na spolupráci při předání systému novému provozovateli.

SkyToll však tvrdí, že jeho nabídka nevyžaduje žádnou součinnost stávajícího provozovatele. Ze strany státu nabídka předpokládá pouze zcela minimální, respektive pouze takovou součinnost, kterou je stát schopen poskytnout i bez dohody se stávajícím provozovatelem mýtného systému, společností Kapsch, uvedl SkyToll v tiskové zprávě.

„Na jedné straně firma SkyToll říká, že nepotřebuje součinnost stávajícího provozovatele, ale na straně 55, 56 nabídky říká, co bude chtít od státu, potažmo to je totéž, co my chceme od Kapsche a co nejsme schopni získat. Takže my jsme v úplně stejné situaci, a dokonce firma SkyToll tady potvrzuje stanovisko ministerstva dopravy,“ uvedl však Dan Ťok v pořadu České televize Hydepark.

Proti těmto slovům se společnost SkyToll ohrazuje. „Předpokládáme, že ministr nebyl správně informován o parametrech nabídkového dokumentu společnosti SkyToll, nebo byl ze strany svých podřízených uveden v omyl. Na straně 55 a 56 nabídkového dokumentu je totiž při popisu součinnosti, kterou má stát bezprostředně po uzavření příslušné smlouvy poskytnout, explicitně uvedeno, že výčet všech uvedených požadavků se řídí aktuálním stavem a dostupností. Z toho jasně vyplývá, že nic, co by český stát neměl již k dispozici, společnosti SkyToll dodávat nemusí,“ uvedla.

„Navzdory tomu, že ministerstvo dopravy má nabídku společnosti SkyToll k dispozici už více než týden, jedinou reakcí na ni je zpochybnění našeho tvrzení, že součinnost současného provozovatele není potřebná,“ uvedl Matej Okáli.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo více než 67 miliard korun. Jen za loňský rok to bylo 9,7 miliardy Kč. Za stavbu a provoz systému stát firmě Kapsch a jeho subdodavatelům platí zhruba pětinu vybrané částky.

petram11 ( 3. března 2016 09:56 )

Tohle už není od Ťoka neschopnost, to je jasný záměr. Policejní útvar proti korupci by se měl Ťokovi podívat na zoubek!

1912 ( 3. března 2016 05:30 )

Takové smlouvy co podepsali bývali politici by měli již dávno sedět na pankráci !!a také ti co podepsali hlavně ti na vodní zdroje a jakékoliv nerostné bohatství naší zemi !!

tomik007 ( 2. března 2016 21:20 )

 KAPSCH se uz nakapschoval tak - jim ty prachy uz teczou ze vsech otvoru. STRIDAT !!! vykrikl pruvodci a stojici se vrhli na sedici.

barracuda.sro ( 2. března 2016 20:18 )

 Jak dlouho jste věděli,že bude končit smlouva s Kapschem,Ťok a celý ministerstvo stojí za velký rektální otvor.Času jste měli dost.Vypráskat Vás bičem.Ho.vada

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa