Spodní prádlo s potiskem je součástí zakázky na výrobu propagačních předmětů pro kampaň Česká příroda, uvedly dnešní Lidové noviny. Ekologové to kritizují a upozorňují na to, že peníze se mohly využít smysluplněji.

Zakázka je schvalována na poslední chvíli, aby se stihly vyčerpat peníze z letošního rozpočtu. Lhůta pro nabídky vypršela ve středu, smlouva by měla být podepsána do konce roku.

Vedle obvyklých propagačních předmětů, jako jsou propisky, pastelky, deštníky, omalovánky nebo samolepky, je její součástí spodní prádlo s potiskem. "Pokud bychom zůstali jen u tradičních tužek a deštníků, tak byste se určitě neptali. A když se ptáte, tak se už o naší přírodě veřejně mluví a lidé se o ni budou budou intenzivněji a nadto i atraktivním způsobem zajímat. A dozvědí se mimo jiné i to, že o naše bobry a velké ptáky musíme vytrvale pečovat," napsal deníku ministr Tomáš Podivínský.

Ekologické sdružení Hnutí Duha nápad kritizuje. Jeho mluvčí Jan Piňos ho označil za "ubohý". "Ty peníze by se daly využít pro nesčíslně užitečných projektů ve prospěch přírody," uvedl. Poukázal i na to, že resort je prakticky stále řízen ODS. Současný ministr byl náměstkem svého předchůdce Tomáše Chalupy z ODS, s nímž dosud některé záležitosti konzultuje.

Podivínský musel před několika dny vysvětlovat i další nákup na poslední chvíli. Rozhodl o nákupu 130 nových aut za desítky milionů korun.