Za nárůstem je jednak větší počet prodaných klasických hamburgerů, tak i zvyšující se zájem o snídaňový sortiment. Výše tržeb se týká restaurací provozovaných napřímo i franšízových restaurací, které tvoří tři čtvrtiny všech tuzemských restaurací americké značky. Výši zisku nebo ztráty firma neuvedla.

Rostoucí zájem o snídaňové menu je podle generálního ředitele McDonald‘s pro Česko a Slovensko Tomasze Rogacze způsobeno mimo jiné i tím, že Češi stále častěji snídají mimo domov. Na přípravu vaječných pokrmů, které jsou součástí snídaňové nabídky, společnost vloni spotřebovala 4,5 milionu vajec. To je o třetinu více než v roce 2015. Kromě toho se vloni v restauracích McDonald´s spotřebovalo 2200 tun hovězího masa na přípravu hamburgerů a 4000 tun hranolek.

McDonald´s v České republice podniká od roku 1992, kdy v pražské Vodičkově ulici otevřela první provozovnu. Zaměstnává více než 5000 lidí po celé ČR.

Přehled tržeb řetězce v jednotlivých letech v ČR

RokGross Tržby konsolidované
20124.167,396.000
20134.091,603.102
20144.164,920.212
20154.366,978.821
20164.572,441.746

Zdroj: McDonald´s