"Extrémně důležité jsou pro nás dlouhodobé vztahy s filmaři, jejichž tvorbu průběžně sledujeme, často již od počátku kariéry. V mnoha případech ji odstartovali právě na karlovarském festivalu," komentoval to umělecký ředitel Karel Och. Oslovil proto šest významných režisérských osobností s nabídkou vybrat a osobně představit oblíbený film, nebo snímek, který byl zásadní a určující pro formování jejich filmařského názoru.

Festival tak rozvíjí fenomén takzvaných "carte blanche", kdy známí tvůrci uvádějí snímky, které je ovlivnily a veřejně tak prokazují úctu kolegům. "Každý filmař je v podstatě filmový fanda," vysvětlil Och důvod, proč jsou právě takové výběry atraktivní. Pro diváky je pak situace, kdy jim oblíbený snímek představí známá osobnost, povýšením běžného filmového zážitku na mimořádný.

Svým favoritem do přehlídky Šest blízkých setkání přispěli severoirský filmař, spisovatel, kurátor a cestovatel Mark Cousins, který na MFF uvedl svůj patnáctihodinový dokumentární projekt Příběh filmu: Odyssea či poetické zamyšlení Co je to za film o lásce. Vybral si íránsko-francouzský snímek Nevinný okamžik jednoho z předních režisérů íránské nové vlny Mohsena Makhmalbafa.

Kim Ki-duk, všestranně talentovaný korejský režisér filmů Pobřežní hlídka nebo Čas, jemuž byla ve Varech v roce 2002 věnována historicky vůbec první retrospektiva jeho tvorby, zvolil snímek korejského režisérského kolegy Lee Chang-donga Poezie z roku 2010.

Původem běloruský režisér žijící v Německu Sergej Loznica, jehož dokumenty získaly ve Varech ceny a jehož hrané filmy Moje štěstí a V mlze soutěžily v Cannes, uvede dílo režisérky Kiry Muratovové Astenický syndrom z roku 1989.

Luis Miñarro, který patří mezi nejuznávanější evropské producenty nezávislých filmů a v roce 2010 získal v Karlových Varech Křišťálový glóbus za snímek Moskytiéra, si za svůj příspěvek do sekce vybral legendární film Orsona Wellese z roku 1958 Dotek zla.

Michaël R. Roskam, Belgičan nominovaný na Oscara za svůj celovečerní debut Býčí šíje, jehož novinka Špinavý prachy uspěla na festivalu v San Sebastianu, sáhl také po titulu žánru "film noir", když vybral adaptaci knihy Augusta Le Bretona Rvačka mezi muži režiséra Julese Dassina z poloviny 50. let.

Sion Sono, který si díky titulům Večeře u Noriko či Pod vlivem lásky vysloužil pověst jednoho z nejméně konformních japonských tvůrců, představí svůj oblíbený film Babe - galantní prasátko. Tuto rodinnou komedii natočil Chris Noonan v polovině 90. let.