Každá Machotkova fotografie je pak podle ní individuálním dílem, které reflektuje nejen podobu městské civilizace, ale rezonuje i s autorovými vnitřními pocity, s nimiž konfrontuje každodennost, banalitu i materialismus svého okolí. Divák se ocitá na prahu důvěrně známého světa, ten je však zpochybněn a znovu otevřen pro jeho vlastní fantazii.

Machotka se narodil v roce 1946, vystudoval Elektrotechnickou fakulta ČVUT. Fotografuje od začátku 70. let, pracuje v České televizi v Praze v oblasti studiové techniky. "Byl zastoupen na mnoha výstavách v ČR i zahraničí, v poslední době ale nebyl představen na větší výstavě v Praze," uvedla kurátorka s tím, že současná retrospektivní přehlídka plní tento dluh. "Miroslav Machotka má specifické vidění i výtvarné cítění, jeho styl se od 70. let nemění, nejde mu o formální experimenty, vyhledává si ve skutečnosti záběry, které vnitřně rezonují s jeho cítěním," řekla.

Výstava se jmenuje Události míst. "Jsme zvyklí, že události jsou spojené s nějakým dějem. Ale místo má zvláštní zákonitost, jsou v něm vztahy jednotlivých částí místa. Událost vzniká nejen tím, jak jsou tam složené jednotlivé jeho části, ale i tím, jak se na něj člověk dívá. Událost se spíš odehrává v psychice toho, kdo ji objeví, událost se zjeví v místě," popisuje vznik svých fotografií autor. Své události prý většinou spíše potkává. "Když je hledáte, tak je nepotkáte."

Svá témata nachází fotograf v kulisách městské civilizace, z níž vybírá určité předměty, situace vytvořené časem a světlem; pracuje s detailem a polodetailem. Jeho zdrojem je tak především Praha, kde žije, a Roudnice, rodné město, kam se stále vrací. Vše je tu pro něj zdánlivě samozřejmé, právě tady však znovu a znovu nalézá impulsy provokující k novému uchopení důvěrně známého prostředí.

Machotkova tvorba někdy bývá dávána do souvislosti s minimalismem, land artem, konceptualismem či jinými styly, neboť s celkovou atmosférou doby autor ve své tvorbě reaguje i na aktuální způsoby výtvarného vyjadřování. "Ve skutečnosti je však jeho dílo velmi osobité a ve své podstatě nepodléhá vnějším formálním vlivům," podotýká kurátorka.