"Je tam sedmdesát loutek," řekl Balej ČTK, rozpočet činí 1,670.000 eur (zhruba 46,2 milionu korun). Mořská panna, která se zamilovala do lidského "prince", pro něhož se rozhodla stát se člověkem, je podle Baleje klasickým odkazem lásky ve světové literatuře. Prvořadá je loutková animace, většina dekorací je vytvářena nedigitální cestou, ovšem dojde i na moderní digitální animaci. Za zásadní považuje režisér hudební a ruchovou stopu snímku. Už proto, že postavy nemluví, ale vyjadřují se pomocí vizuální a hudební složky. Jediným pomocníkem bude vypravěč, jakýsi dirigent hudebních emocí, kterými je film zaplněn.
K dnešnímu ránu se na 49. karlovarském festivalu akreditovalo 9919 účastníků. Z toho 533 novinářů, 587 filmových profesionálů, 250 filmových tvůrců a 8549 držitelů Festival Passu. Bylo 143 projekcí, na které se prodalo 62.727 vstupenek.
Statisíce lidí, jedno náměstí, tři měsíce - a najednou jiná Ukrajina. Jak se tato proměna udála, zachycuje dokument Sergeje Loznici nazvaný Majdan, který bude mít ve Varech dvě projekce. Přibližuje demonstrace na kyjevském náměstí Nezávislosti, lidově zvaném Majdan, které začaly poté, co ukrajinská vláda pod vedením prezidenta Viktora Janukovyče loni v listopadu pozastavila přípravy asociační dohody s Evropskou unií. Nepokoje vyvrcholily prezidentovým únorovým pádem. Dokument Majdan je složen z dlouhých statických záběrů, kdy kamera jako němý svědek chronologicky zachytila protesty, které se nakonec zvrhly v krveprolití. Snímek končí záběrem na tryznu za několik lidí, kteří zahynuli při střetech mezi 18. a 20. únorem.