Úzkokolejku musí občanské sdružení dokončit do roku 2015, práce potrvají od července do prosince. Z plánované celkové délky 4,5 kilometru zbývá ještě dostavět 250 metrů a koncovou objízdnou kolej v délce 100 metrů.

Poté už bude podle Vanči potřeba jen dostavět depo pro šest vagonů. "To je v plánu už od začátku projektu," uvedl. Počítá se i s vytvořením zázemí na konci drážky, instalováním atrakcí pro děti a vybudováním hřiště.

Kolínskou železnici pro přepravu řepy založil průkopník zemědělství, rytíř František Horský v roce 1894. Sloužila téměř 70 let. Klub ji zprovoznil v roce 2007 nákladem 20 milionů korun. Přispěla na to EU, stát, kraj, město, nadace Partnerství pro Kolínsko a řada sponzorů. Pomohli i jednotlivci, a to koupí pražců. Další peníze klub shání na postupné prodlužování drážky.

Řepařské drážky vznikly v Polabí na přelomu 19. a 20. století a jejich délka přesáhla 130 kilometrů. Nejstarší z nich byla kolínská. Vedla z cukrovaru, který stál v místě dnešní elektrárny, a pokračovala do Františkova (nynějších Ovčár), Býchor a Jestřábí Lhoty. Trať měřila 10,6 kilometru. Od jejího zániku v 60. letech minulého století po ní zůstaly jen části původního náspu.