"Předávání se opět osobně zúčastní britský dramatik Mark Ravenhill. Cenou pro vítěze je opět 'kožich Marka Ravenhilla', který pro letošní ročník zhotovila výtvarnice Veronika Richterová," oznámila ČTK produkční pořádajícího Divadla Letí Tereza Škorpilová.
Cena Marka Ravenhilla za inscenaci nového textu je ocenění za počin v oblasti inscenování současné dramatiky pro česká divadla. Novým textem se rozumí takový text, který vznikl v období deseti let před příslušným udělením ceny. Oceněná inscenace je volena na základě konsensu členů Rady Ceny Marka Ravenhilla, kteří zohledňují symbiózu kvalitního textu a kvalitu jeho inscenování. Rada sleduje i výsledky autorské či kolektivní tvorby, u nichž rozhoduje výsledný text a jeho přenositelnost mimo kontext konkrétní inscenace a poetiky divadla, pro nějž vznikal. Projekt Centrum současné dramatiky, v rámci něhož je cena udílena, založilo pod záštitou Václava Havla v roce 2010 Divadlo Letí.
Letos jsou mezi nominovanými Divadelní společnost Masopust Praha s inscenací hry Lenky Lagronové Čupakabra v režii Štěpána Pácla, Divadlo Letí Praha s projektem Saary Turunenové Králíček v režii Natálie Deákové, liberecké Divadlo F. X. Šaldy za thriller Tomáše Dianišky LSDown v režii Braňa Holička a brněnské HaDivadlo s politicky nekorektní hrou německého dramatika Wolframa Lotze Velemarš v režii Filipa Nuckollse.
Na ocenění mají naději také Jihočeské divadlo z Českých Budějovic, které uvedlo hru Pravé poledne Neila LaButeho v režii Martina Glasera, pražský Palác Akropolis za inscenaci Petra Boháče s názvem ČEZko Forever/Skutečná událost, Divadelní spolek Kašpar Praha za inscenaci pozoruhodné básnické hry s prvky magického realismu Marka O´Roweho Terminus v režii Marka Němce, ostravské Divadlo Petra Bezruče za Jacksonovu moderní komedii Můj romantický příběh v nastudování Daniela Špinara a konečně Národní divadlo Praha za hru Lenky Lagronové Z prachu hvězd režiséra Štěpána Pácla.
V předchozích ročnících získaly Cenu Marka Ravenhilla inscenace Komorní scény Aréna S nadějí, i bez ní v režii Ivana Krejčího, inscenace Činoherního studia Ústí nad Labem Hamlet je mrtev. Bez tíže v režii Davida Šiktance a inscenace Pražského komorního divadla Černé panny v režii Dušana D. Pařízka.