Autoři Cabaretu John Kander a Fred Ebb dokázali podle režiséra Novotného vytvořit dílo světového významu, stejně jako se jim to povedlo s muzikály Chicago a Řek Zorba. "Vždycky si budeme povídat o tom, jestli je láska důležitější než kariéra a peníze. Co je to, co dává našemu životu smysl? Hluboký vztah, nebo naplnění našeho talentu, touhy po uznání? Tato témata se v Cabaretu velmi dobře traktují," uvedl Novotný.
Muzikál vypráví příběh amerického spisovatele Clifforda Bradshawa, který přijede v roce 1931 do Berlína. Chce psát, studovat a poznávat svět. Zamiluje se do kabaretní zpěvačky Sally Bowlesové a ona do něj. Svět kabaretu mladíka fascinuje, zároveň však ho nenechává lhostejným stupňující se vliv Hitlerovy NSDAP. "Muzikál otevírá nejen téma lásky, ale i plíživého nacismu. Měl by se periodicky na jevištích objevovat," řekla dramaturgyně Jana Uherová.
Režisér do role kabaretiéra obsadil Ladislava Špinera, Sally ztvárnila Martina Sikorová. Spisovatele Clifforda hraje Josef Pejchal. Další role hrají Jiří Kalužný, Petra Janečková, Dagmar Novotná, Martin Mejzlík a Alexandr Postler. Dílo chtěli Pardubičtí nastudovat už dříve, ale měli na repertoáru například muzikál Chicago od stejných autorů. Diváci by podle Uherové neměli od Cabaretu očekávat to, co znají z televize. "Ať nečekají film, muzikál je jiný, texty jsou jiné," uvedla.