"V následujících pěti letech chceme významně posílit svou pozici v oblasti provozovatelů nákupních parků v Česku a na Slovensku. Nákupní parky byly historicky spíše stranou zájmu investorů. I proto tento segment nabízel a stále nabízí relativně atraktivnější výnosy než jiné typy nemovitostí," uvedl člen představenstva Fidurock Nemovitosti David Hauerland. Aktuální výnosy z nákupních parků v Česku jsou podle něj téměř o polovinu vyšší než u klasických obchodních center.
Nákupní parky jsou na rozdíl od obchodních center obvykle jednopodlažními nákupními středisky na okraji měst, která na jednom místě nabízejí prodejny potravin, drogerie, módy, elektrických spotřebičů a chovatelských nebo sportovních potřeb a lékárnu. V současnosti je trendem rovněž rozšiřování nabídky o restaurace, kavárny nebo dětská hřiště.
"Rostoucí spotřeba domácností se pozitivně projevuje v maloobchodních tržbách. A právě z toho těží provozovatelé retail parků, kteří tak mají prostor pro zvyšování nájmů a výnosnosti svých portfolií," upozornil František Bostl, výkonný ředitel finanční skupiny Starteepo, která pomáhala s přípravou emise. Fidurock podle něj najde místo v portfoliích konzervativních českých investorů.
Společnost Fidurock Nemovitosti byla založena v roce 2015, sídlo má v Praze. Je součástí česko-nizozemské společnosti Fidurock. Její portfolio má v současnosti hodnotu zhruba dvě miliardy korun. Většina příjmů firmy plyne z pronájmů. Patří jí například Severka v Liberci, nákupní parky v Táboře a slovenské Senici nebo obchodní dům Saratov v Bratislavě. Do pěti let chce firma své portfolio rozšířit na více než pět miliard korun.