Od roku 2016 město nahrazuje opencard kartou lítačka. Od loňského listopadu není možné na opencard nahrát nový kupon. Nejdéle do konce letošního října tak zůstanou v oběhu opencard s ročním kuponem nahraným v posledních dnech loňského října.

Úředníci v kontaktním centru ve Škodově paláci odbaví denně okolo 700 lidí. Největší fronty se tvoří na začátku nového roku a se začátkem školního a akademického roku.

Většinu úkonů lze přitom provést přes internet, kde je možné vyměnit končící lítačku za novou nebo dobít dlouhodobý časový kupon. K přepážce je podle Bláhy nutné zajít pouze kvůli vyhotovení karty dětem do 15 let, protože to vyžaduju přítomnost zákonného zástupce. Ve Škodově paláci je také možné požádat o expresní vydání lítačky.

Na podzim se objevovaly problémy, kdy se revizorům při kontrole nedařilo načíst platný kupon. "Problémy, které se během podzimu objevovaly, byly způsobeny přenosem nekvalitních dat ze starého systému opencard do nového systému. V současné době jsou data již vyčištěna a nemáme hlášeny žádné problémy s nenačítáním karet," dodal Bláha.

Lítačkou nahrazuje hlavní město opencard, která město vyšla na přibližně 1,7 miliardy korun. Pořízení lítačky vyšlo město na 8,2 milionu korun a měsíční náklady na provoz jsou zhruba 3,1 milionu korun. To je asi 45 procent původních nákladů na provoz opencard.

Lítačku spravuje městská firma Operátor ICT. Praha tak má celý systém pod svou kontrolou, neměly by se proto již opakovat problémy s vydáváním karet a licencemi, které se v minulosti řešily u opencard. Opoziční strany v minulosti kritizovaly, že město lítačku pořídilo bez otevřeného výběrového řízení.