"Jako (pro) výrobce ultralehkých letounů je pro nás bezpečnost našich výrobků a současně našich zákazníků nejvyšší prioritou," uvedl Jaroš. Padákové záchranné systémy podle něj prošly překotným vývojem. "Již od roku 2008 dodáváme letouny uvedeného typu s inovovaným systémem uchycení padáku," sdělil.
Podle amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB), který před časem vyšetřování tragické nehody uzavřel, se posádka stroje Skyleader pokusila loni v květnu při problémech aktivovat velký padák schopný nést celý letoun. Padák se ale řádně nerozvinul, a nedokázal tak neštěstí zabránit.
Podle technického ředitele firmy, jež se nyní jmenuje Zall Jihlavan Airplanes, šlo o letoun s rozporuplnou servisní historií. Přesný průběh nehody podle Jaroše není znám, protože letouny této kategorie nepoužívají zapisovač havarijních dat i proto, že stroj byl dopadem velmi poškozen. Systém záchranného padáku prý při aktivaci zafungoval správně. "Bohužel, ráz vznikající při otevírání padáku a současném brzdění letounu nevydržel závěsný bod umístěný v letounu a došlo k oddělení padáku od letounu," uvedl Jaroš.
Při nehodě v okrese Orange ve Virginii zemřel sedmapadesátiletý pilot i jeho jednaosmdesátiletý instruktor. Podle závěrů vyšetřování byl pilot pod vlivem léků na chronickou bolest. NTSB ale uvedla, že nenašla důkazy, že by jejich užití nějak přispělo k nehodě.