Situaci tento týden výrazně zhoršila uzavírka Křenové mezi Kolištěm a Štěpánskou, kvůli které se především v pondělí tvořily dlouhé kolony v okolních ulicích, jimiž se řidiči snažili uzavírku objet.

Kromě Křenové působí velké problémy ještě uzavírka Valchařské a hlavně velké množství aut v ulicích v době dopravní špičky. "V pondělí navíc přijeli studenti vysokých škol, kterým začal semestr," konstatoval primátor Petr Vokřál (ANO).

Podle něj je současný stav důsledkem let minulých, kdy se stavělo jen málo, a sítě a silnice tak jsou ve špatném stavu. "Stavby připravujeme nadále a opravovat nepřestaneme. Situace rozhodně není pro dopravu dobrá, za což se lidem omlouváme. Bohužel ne vždy lze odhadnout, co která uzavírka v dopravě udělá, přestože se snažíme stavby koordinovat," uvedl Vokřál.

S Mrázkem také řekli, že by uvítali lepší spolupráci dopravní policie při řízení kritických křižovatek. "Policii však úkolovat nemůžeme a záleží, jak si situaci vyhodnotí, jestli je kritická, či nikoliv," uvedl Vokřál. Policisté podle jihomoravského mluvčího Pavla Švába s komplikacemi počítají. "Řízení dopravy je však efektivní pouze v případě, když lze auta v preferovaných směrech kam posílat. Jinak je přínos policisty nulový," řekl Šváb. Doplnil, že v případě uzavření vytížené silnice je zřejmé, že objízdné trasy kapacitně stačit nebudou. "Policisté se snaží eliminovat dopady uzavírek, o kterých přímo nerozhodují, ale při současném dopravním zatížení v Brně je to téměř neuskutečnitelné," dodal Šváb. Zmínil i to, že situaci navíc komplikují neukáznění řidiči, kteří se i přes zákaz snaží odbočit doleva, například z Dornychu u Lidlu směrem do Slatiny. Na zelenou pak projede méně aut a navíc nemohou projet tramvaje. "Další nešvar je vjíždění do křižovatky, pokud nelze pokračovat," uvedl Šváb.

Aktuálně končí část oprav na Kolišti a kanalizace se začne opravovat až po otevření Křenové. "Půjde o práci v podzemí, proto bude možné pracovat i v zimě. Dopravu je však nutné omezit, protože kvůli bezpečnosti není možné jezdit po silnici, pod kterou se pracuje," uvedl Mrázek. Přesun tramvajové trati z Dornychu do Plotní se posunul proti původním předpokladům i proto, že se dokončuje se zpožděním výběrové řízení na zhotovitele.