Nových autobusů má být 60 během let 2017 a 2018. Všechny mají být na zemní plyn, z toho 16 krátkých a 44 kloubových. Brno tak má mít 160 autobusů na plyn, což je zhruba polovina, více už jich nebude. V Brně zbývá jen 88 autobusů, do nichž se nastupuje po schodech, za dva roky už by jich mělo být jen asi 30. "Celková předpokládaná cena je 483 milionů korun. Stejně jako u trolejbusů máme požádáno o dotaci z evropských fondů," řekl Havránek.
Poprvé bude mít Brno také trolejbusy s alternativním pohonem na baterie, které umožní ujet na jedno nabití zhruba 15 kilometrů mimo trolejbusovou síť, premiérově budou mít i klimatizaci. Celkem jich má být deset za 120 milionů, v příštím roce to mají být první tři.
Očekává se také nákup deseti minibusů za 35 milionů korun. Dopravní podnik je zhruba před rokem začal nasazovat na méně vytížené linky.
Do tramvajových vozoven přibudou po letošních velkých nákupech pouze čtyři vozy Vario za 93 milionů, z toho tři kloubové. Díky tomu už budou jezdit na lince jedna téměř všechny soupravy složené z těchto vozů.
Přes 100 milionů korun má pokrýt modernizaci řídicího informačního systému, který je starý více než deset let a funguje ještě analogově. "Musíme přejít na digitální provoz, abychom zase měli jeden z nejmodernějších systémů, jako tomu bylo v době, když vznikl tento. Jedním z dopadů bude například wifi ve vozidlech," řekl Havránek.
Zhruba 350 milionů korun budou stát opravy tratí. S vodárnami podnik koordinuje opravu Valchařské od Tomkova náměstí po Selskou. Opraví esíčko v ulici Jana Babáka, také trať v ulici Líšeňské včetně smyčky Juliánov. "Nově vznikne zastávka, která umožní přestup z tramvaje přímo do autobusu bez přecházení ulice," doplnil Havránek.
Opravovat se bude také v Křenové a kolejové trojúhelníky na křižovatce Vranovské s Jugoslávskou a u Semilassa a na Moravském náměstí před kostelem svatého Tomáše. Tratě na samostatném tělese bude podnik opravovat na třídě Generála Píky a v Nezamyslově. "Většina se bude dělat na jaře a především v létě," řekl Havránek.