Koleje jsou v nevyhovujícím stavu, a proto se musí vyměnit a přitom i změní trasu. Posun má podle Štábla usnadnit i možný rozvoj oblasti mezi Strakonickou a Nádražní; a ten pak naopak nebude mít vliv na již opravenou trať. Posunutí tramvajové trati k opěrné zdi Českých drah bylo vyhodnoceno jako nejvýhodnější varianta pro úpravu celého tohoto prostoru, uvedl.

Se změnou již souhlasila Praha 5. "Nové vedení této trati má pro Prahu 5 řadu pozitiv, a proto ji naše rada odsouhlasila. Umožní zklidňování Strakonické i výhodnější napojení na plánovaný nový Dvorecký most," uvedl mluvčí Prahy 5 Jan Klindera.

Stavět by se mohlo začít zhruba za tři roky. "V současné době je akce ve fázi studií a majetkoprávního řešení. Její realizace je předpokládaná do roku 2018," uvedl Štábl.

Kolik bude přestavba stát, zatím není jasné. DPP totiž v tuto chvíli dává dohromady všechny potřebné dokumenty, mimo jiné například řeší, jak velký bude rozsah nutných přeložek inženýrských sítí nebo jaké DPP zvolí konstrukční postupy.