Ve srovnání s předchozím měsícem se meziroční růst ještě zrychlil, a to o více než dva procentní body. "Při udržení stávajícího růstu může stát počítat s vybraným mýtem kolem 9,7 miliardy korun. Pokud ekonomika dál poroste a přidají se silné jarní a podzimní měsíce, mohli bychom atakovat desetimiliardovou hranici,” řekl ČTK Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch ČR, která mýtný systém spravuje.

Navyšování sazeb se nejvíce dotklo kamionů s emisní třídou Euro 5, které byly v minulosti proti méně ekologickým vozidlům cenově zvýhodněny. Zvýhodnění se ale odrazilo ve skokovém růstu kamionů s Euro 5, které aktuálně představují 60procentní podíl na mýtných platbách. Těmto vozidlům od ledna vzrostly tarify na ujetý kilometr v průměru o deset procent. Rovněž byla zavedena emisní třída Euro 6 pro vozidla splňující ještě přísnější ekologická kritéria.

Za celý loňský rok se na mýtném vybralo 8,7 miliardy korun, což meziročně představovalo růst o 160 milionů korun.

Elektronické mýtné se v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částí silnic první třídy. Celkem je v systému zaregistrováno téměř 800 tisíc kamionových palubních jednotek.