"Navzdory stagnaci na pivním trhu v ČR a při minimálních nákladech na marketing dokázala Pivovary Lobkowicz Group udržet růst tržeb," uvedla firma v komentáři k loňským výsledkům. Zlepšovala se podle něj také ziskovost firmy. Zisk před zdaněním, odpisy a úroky (EBITDA) se v roce 2013 zvýšil o tři miliony Kč na 190 milionů Kč.

Přibližně 70 procent tržeb společnosti pocházelo z prodeje piva do gastronomických zařízení, třicet procent představuje prodej v maloobchodě. Skupina vyvezla přibližně 20 procent své roční produkce. Klíčovými trhy jsou Německo, Slovensko a Polsko. Podle generálního ředitele společnosti Zdeňka Radila se chce firma do budoucna více zaměřit na zahraniční trhy.

Součástí skupiny jsou pivovary v Uherském Brodě, Protivíně, Jihlavě, Hlinsku v Čechách, Klášteře Hradišti nad Jizerou, ve Vysokém Chlumci a Černé hoře na Blanensku. Podle Radila jedná firma v současnosti o možné akvizici dalšího pivovaru.

Pivovary Lobkowicz se zaměřují především na produkci pivních speciálů a ležáků. Kromě 70 značek piva skupina vyrábí také limonády a stolní vody, jejichž produkce loni dosáhla 32.000 hektolitrů. V porovnání s průměrem trhu skupina vykazuje nadprůměrný podíl prodejů piva v gastronomických zařízení. Loni dosáhl 54 procent, zatímco průměr celého pivního trhu klesl na historické minimum 41 procent. Většina piva se prodá v obchodech.

V dosavadním průběhu letošního roku roste skupině výroba. Za období od ledna do dubna ze meziročně zvýšila o 9,5 procenta na 273.000 hektolitrů, vyplývá z dnes zveřejněných dokumentů.

Akcie Pivovarů Lobkowicz se začnou obchodovat na pražské burze 28. května. Pivovary své akcie zároveň veřejně nabídnou investorům v Rakousku a neveřejně institucionálním investorům v dalších zemích. Maximální cena za akcii pro drobné investory byla stanovena na 175 Kč. Nabízené akcie představují 48,77 procenta všech vydaných akcií skupiny. Společnost chce prodejem akcií získat peníze především na další rozvoj společnosti.

České pivovary loni uvařily 19,3 milionu hektolitrů piva, o 0,6 procenta více než o rok dříve. Zatímco domácí spotřeba meziročně klesla o 1,1 procenta, pivovarníci vyvezli meziročně o devět procent více zlatavého moku. Lidé nadále pili méně piva v restauracích, jejichž podíl na celkové spotřebě klesl na historické minimum.