Recenze: Tohle léto se můžete vydat s knihou Po stopách českých filmů a pohádek

13. července 2017
12:07

Kde děda Komárek sledoval déšť ve filmu Na samotě u lesa, kde princezna Lada dala košem Kazisvětovi nebo kde sloužil major Terazky můžete během letních výletů zjistit i vy. Pokud sáhnete po průvodci nadšence a spisovatele Radka Laudina.

Vydejte se na místa, která znáte z filmového plátna nebo z televize! Zažijte atmosféru zámků, po kterých se procházely Popelka nebo princezna Lada. Vstupte do chalupy, ze které vyrazili za dobrodružstvím hrdinové pohádky Tři bratři. Vystoupejte na hrad, kde pykal za svou ješitnost Anděl Páně, nebo se vykoupejte pod skalami, na které lezl Vašek ve filmu Jak dostat tatínka do polepšovny. Obdivujte krásu vesnických stavení ze seriálu Doktor Martin nebo noblesu a atmosféru interiérů, ve kterých se natáčel seriál První republika. Vstupte zkrátka do míst, která důvěrně znáte, ale osobně jste je ještě nenavštívili. Tak zní synopse knihy, která se nejspíš bude v knihkupectvích krčit vedle bestsellerových detektivek, ale rozhodně stojí za to si ji najít.

3544341:full:true:true

Filmový nadšenec, redaktor a spisovatel Radek Laudin už vzal čtenáře po stopách Járy Cimrmana či na známá místa z pohádek. V této knize je jeho záběr širší a rozhodně zaujme. Nabízí téměř čtyři desítky míst, kde vznikaly starší i novější, ale vždy zaručeně oblíbené hity filmových pláten či televize. Plusem je rozhodně jejich pestrost, protože kromě evergreenů, jako je Večernice nebo Tři oříšky pro popelku, nabízí i mladší snímky, třeba Pelíšky nebo Bobule a seriály Okresní přebor či zmíněná První republika.

3544342:full:true:true

U každého místa v knize najdeme zajímavosti o filmu i lokaci samotné, k tomu stručný přehled dalších snímků, které se tu natáčely, tip na zajímavost v okolí a mapku s vyznačením onoho místa. Kniha je tak potěšením pro turisty stejně jako pro další filmové nadšence, všechny, kteří chtějí na vlastní oči vidět, kde vznikal jejich milovaný snímek a seriál. Ocení ji ale také ti, kteří raději cestují skrze stránky knih. Má jedinou vadu - působí trochu chaoticky. Filmy a místa postrádají řád, nejsou řazeny ani abecedně, ani dle krajů. Tuto pihu na kráse však bohatě dorovná obsah. Až si tedy budete plánovat příští výlet, sáhněte po tomto titulu a ideálně s celou rodinou vyjeďte Po stopách českých filmů a pohádek.

Radek Laudin

Po stopách českých filmů a pohádek

nakladatelství Fragment, 2017