Čtveřici elektrických vozidel E.ON e-max si městská policie převezme 1. srpna 2014 prozatím do pronájmu na testování, a to každý kus za symbolickou 1 korunu měsíčně. Výrobce avizuje velmi slibné náklady pouhých 20 haléřů na kilometr provozu. Servisní náklady klesají k minimu i díky menšímu množství dílů, které se jinak běžně umísťují do skútrů s benzínovými motory. Stroj je rovněž úplně nehlučný.

„Skútry jsou v určitých částech města pro strážníky ideálním dopravním prostředkem, zejména v rekreačních oblastech, na sídlištích i v centru města,“ řekl brněnský primátor Roman Onderka. „Hlídky mohou snadno manévrovat na užších silnicích, stihnou projet rozsáhlá území, a přitom nezatěžují okolí hlukem a nadměrnými zplodinami. Ohleduplnost k životnímu prostředí je v případě Brna na místě; každý krok ke zlepšení čistoty ovzduší nám přinese užitek,“ dodal primátor. Možnosti skútrů hlídky oceňují také při hlídkové činnosti v zahrádkářských koloniích, zejména tam, kde je velké převýšení. Zefektivnění kontrol je tam skutečně markantní.

I skútry klasické konstrukce, které rozšíří vozový park Městské policie Brno, jsou mimořádně šetrné k životnímu prostředí. Se spotřebou jen lehce nad 2 litry na 100 ujetých kilometrů a systémem START – STOP jsou ideální volbou do městského provozu. Hondy PCX 125 zamíří na služebny do Bystrce, na Brno-sever, do městské části Brno-jih, na západ Brna i do revíru Tábor, pod který spadají Žabovřesky, Komín a Jundrov.

Brněnští strážníci už od prosince 2012 zařazují do vozového parku i auta s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). I tyto motory produkují méně škodlivin i prachu, projevují se kultivovanějším a tišším chodem a pomáhají šetřit značnou část nákladů.

Bc. Jakub Ghanem tiskový mluvčí MP Brno FOTO: MP Brno