Jednou z možností, kam se může chladicí kapalina ztrácet, je prostor ventilového mechanismu. To by mělo za následek ředění oleje chladicí kapalinou a rozhodně by se i například po 50 km jízdě projevilo podstatnou změnou výšky hladiny olejové náplně.
Řekněme však, že tento problém nenastal, a že oleje je ve Vaší Škodě Fabia správné množství a nenese stopy přítomnosti chladiva, čili se netvoří pěna našleháním vzniklé emulze. V tom případě by stopy po úniku mohlo nést bezprostřední okolí teplotního čidla u výstupu chladicí kapaliny z chladiče. Při takovém úniku by voda z těchto míst neprolínala, ale kapala a nechávala by znatelnou stopu a poměrně snadno by se dalo identifikovat místo úniku.

Při úniku cca 3 deci na 50 km by muselo být patrné místo úniku, proto radíme kontrolovat stopy chladiva pod autem, v motorovém prostoru, hlavně v oleji i v prostoru kabiny, kde je zavedená voda kvůli vytápění interiéru. Do doby, než skutečně zjistíte místo netěsnosti, nedoporučujeme rozhodně preventivně nic vyměňovat. Jen vyhodíte peníze s nulovým výsledkem. Jakákoliv stopa po vlhkosti Vás dovede určitě k místu netěsnosti, a to je teprve potřeba řešit. Po dojetí opatrně otevřete víčko expanzní nádobky a čichem zkuste detekovat zápach spalin. Jejichž přítomnost prozradí, že vně místo úniku budete hledat marně. Pokud opravdu nenajdete vnější místo úniku, je potřeba se připravit psychicky na variantu, že vám voda uniká skrze spalovací prostor, což u těchto motorů není nic neobvyklého. Dokonce lze říci, že je to typická závada, která se začne projevovat velmi nenápadně tím, že hladinové čidlo v expanzní nádržce začne ukazovat, že je málo chladiva, ačkoliv po kontrole zjistíte, že tomu tak není. Toto způsobují nečistoty, které se do vody začnou dostávat ze spalovacího prostoru a změní „vodivost“ vody, a na to čidlo zareaguje nebo se na něm nečistoty usadí a změní se přechodové odpory. Pak obvykle následuje výměna čidla, aniž někdo řeší pravou příčinu. Svým způsobem je to pochopitelné, neboť se zákazníkovi lépe říká, že odešlo jen banální kontrolní čidlo, než že má prasknuté těsnění pod hlavou.
Pokud si chcete být jisti, že je váš motor Fabie 1,4 MPI v pořádku, což nelze posoudit na základě toho, že se z výfuku nadměrně nekouří, nechte si zkontrolovat tlaky ve válcích. Předpokládáme, že jejich výsledek Vám dá jednoznačnou odpověď na otázku, zda je možné, že se chladivo ztrácí přes spalovací prostor. Další činnost potom z výsledku sama vyplyne. Domníváme se, že pokud Vám „nepřibývá“ olej, tak chladicí kapalina jednoznačně uniká skrze dělicí rovinu směrem do válců a s největší pravděpodobností selhalo těsnění pod hlavou. A pokud by se to ukázalo jako správná cesta, dovolili bychom si na Vašem místě reklamovat předchozí zákroky nebo bychom se dožadovali slevy na provedení výměny těsnění pod hlavou válců.