Začátky nebyly jednoduché. „Když si vzpomenu, jak jsme ručně vypisovali poštovní poukázky, obcházeli obchody s krabicí nebo prodávali ze školních batohů kamarádům, tak jsem rád, že už je to za námi. Nicméně věřím, že tyhle věci nám dávají ‚zrcadlo‘ a vážíme si toho, co se nám povedlo změnit, vymyslet a zavést,“ vzpomíná Jakub. Dnes firma denně vyřídí v průměru 60 objednávek, v hlavních sezónách až 400.
Hravé vzory
Důraz je kladen na hodnoty značky a pozitivní inspiraci. Tu firma hledá v aktuálních trendech, od dodavatelů, ale také podle osobních pocitů a vášní členů týmu či od samotných zákazníků. Podle ankety na sociálních sítích se tak zrodil například design s avokády. Zajímavostí je, že při rozhodování lidí mezi avokádem a designem jednorožce návrháři oba motivy spojili do jedněch trenýrek, aby vzešel vítěz. To se u zákazníků setkalo s obrovským ohlasem, a tak design ponechali přesně „půl na půl“.
Evergreeny mezi vzory jsou puntíky, kotvičky a jemné barvy. Poslední dobou táhnou pandy, francouzští buldočci nebo melouny. A jaké trenýrky nosí sám pan majitel? „Když se mrknu do šatníku, evidentně nejčastěji sahám po kachních trenýrkách na spaní a bílých nebo tmavě modrých boxerkách,“ říká Jakub.
Pouze česká výroba
Prádlo Elka vyrábí z prvotřídních materiálů a pouze v ČR. Trenýrky stojí kolem čtyř set. „Vždy se mi příčil obchodní model ‚levně koupit, draze prodat‘. Pak ještě ve slevě a zkazit trh. Navíc pokud je to na úkor ekologie a chování k lidem. Vím, že to by mě dlouhodobě nebavilo. Chtěli jsme to tedy postavit na jiných kvalitních hodnotách,“ vypráví Jakub.
Pláč, křik a dárky! Hvězdná dvojčata Lisa a Lena (16) mají 14,5 milionu fanoušků, v Praze z nich šíleli

Přestože to prý bylo těžké, je možné takové podnikání zvládnout i tímto způsobem, který má dlouhodobý smysl. Jakub Kofroň jednou v Berlíně viděl automat na náměstí s tričky za 1 EUR. Po vhození mince se pustilo video, jak se takové tričko vyrábí. Na konci se automat zeptal, jestli lidé oblečení stále chtějí. „Triček moc neubylo,“ dodává Jakub.
Muži a spodní prádlo
Většinu zákazníků firmy Elka tvoří ženy. Jakub osvětluje, proč tomu tak je: „Důvod je prostý, naše prádlo je dražší. Aby si jej zákazník koupil pro sebe, musel by získat dobré doporučení nebo nás koupit ve slevě, což není moc reálné. A tak první nákup často realizují ženy jako dárek pro pár nebo celou rodinu. Muži také řeší více viditelné věci - máme krásná auta, hodinky, ale spodní prádlo nebo skleničky už řeší méně z nás. To se snažíme měnit a určitě nejen kvůli nám to přestává být pravda. Muži se o to, co jediné mají 24 hodin denně na sobě, začínají starat více a více.“
Podnikání s jasnými hodnotami
Na podnikání se Jakubovi líbí možnost tvořit, zlepšovat, růst a držet vizi. Hlavně stále něco měnit. „Nejraději mám, když čtu email spokojené zákaznice s videem syna, který skáče radostí, když dostane pandí trenky. Jsem pyšný na to, že nám to vyšlo, že to děláme slušně s jasnými hodnotami, že lidi bavíme a máme dobrou pověst. A nejvíc pyšný budu na to, až firmu dobudujeme do takové pozice, že krom toho ještě budeme moci výrazně ovlivňovat dění či šetření přírody, že s námi bude lépe než bez nás, “ shrnuje Jakub.