Manko klimatizovaných tramvají v parných dnech se stalo tématem diskuzí na sociálních sítích. Na síti X si na počínání pražského dopravního podniku postěžoval moderátor Jiří Štefl.

Vysvětlení se objevilo už v komentářích pod příspěvkem. Příčinou problému byla krátkodobá výluka v úseku Anděl – Sídliště Řepy, která na víkend odřízla z tramvajové sítě vozovnu Motol, odkud vyjíždí většina klimatizovaných tramvají.

„V sobotu 28. a v neděli 29. června 2025, pouze v tyto dva dny, kvůli víkendové krátkodobé výluce v úseku Anděl – Sídliště Řepy tramvaje do provozu mimořádně nevypravovala vozovna Motol, která má ve vozovém parku část klimatizovaných tramvají. Víkendovou výluku jedné vozovny, kdy je výrazně nižší vypravení spojů než přes pracovní den, provozně pokrýváme vypravením jiných tramvají z jiných vozoven, byť to znamená, že během jedno nebo dvoudenní výluky nejezdí všechny klimatizované tramvaje, které by za ideálního stavu jezdit mohly,“ uvedl mluvčí dopravního podniku Šabík pro Blesk.

Mluvčí zároveň podotkl, že v den před plánovanou výlukou a hned následující den do ulic vyjelo 92 klimatizovaných vozů z celkových 127. „25 podstupovalo předepsanou preventivní nebo mimořádnou údržbu a 10 vozů tvořilo provozní zálohu,“ dodává mluvčí dopravního podniku.

Proč tramvaje nepřesunuli?

Nabízí se ovšem otázka, proč dopravní podnik tramvaje předem nepřesunul do jiných vozoven. I na ní Blesku Daniel Šabík odpověděl: „Kvůli jednodenní či dvoudenní víkendové výluce nedává provozně ani z hlediska nákladů smysl složitě vzájemně přesouvat desítky tramvají přes celé město. Takový přesun tramvají realizujeme v případě, že výluka dané vozovny je dlouhodobější (např. v minulosti Hloubětín nebo Strašnice), abychom měli dostatek disponibilních tramvají pro zajištění plného provozu o pracovních dnech.“

Fotogalerie
2 fotografie