Eurovia poukazuje na to, že projekt oproti původnímu zadání doznal mnoha změn. Fakticky tak podle firmy došlo k zadání nové zakázky bez vypsání zadávacího řízení. ÚOHS původně nenašel důvod k zásahu, Mlsna však uložil úředníkům, aby se pečlivěji zabývali předloženými důkazy a okolnostmi. „Na základě řádného posouzení pak úřad dospěje k závěru, zda v daném případě došlo ke změně závazku, či nikoliv, a zda se v případě, že ke změně došlo, jednalo o změnu podstatnou,“ stojí v rozhodnutí.
Libeňský most z roku 1928 je soumostí tvořené šesti mosty. Vedení Prahy zprvu uvažovalo o zbourání mostu a nahrazení novou konstrukcí, poté rozhodlo o opravě, nakonec má vzniknout na původních pilířích replika hlavního mostu.
Letos v květnu začala stavba části konstrukce Libeňského mostu, kterou loni městská Technická správa komunikací (TSK) nechala zbourat kvůli špatnému stavu. Jde o první část celkové rekonstrukce mostu, která se zatím netýká hlavního objektu přes Vltavu. Práce na nyní budované konstrukci mají trvat do prvního čtvrtletí roku 2027 a vyjdou na 425 milionů korun. Pod mostem vznikne menší náměstí s obchody a službami.
„Stavba je zahájena a pokračuje. ÚOHS dosud pravomocně nerozhodl, opakovaně dal TSK v první instanci za pravdu. Tak uvidíme, jak to dopadne,“ řekl pro Zdopravy.cz náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).