Podzemní trasa začíná na povrchu u vstupu do jižního vestibulu stanice Olbrachtova. Návštěvníci sestoupají budoucím eskalátorovým tunelem po dočasném schodišti asi 150 schodů do podzemí, do levého staničního tunelu Olbrachtova do hloubky zhruba 30 metrů. Přes budoucí veřejnou část tunelu budou pokračovat technologickým tunelem, uvidí i propojky s pravým staničním tunelem a projdou pod dočasnou těžní šachtou stanice Olbrachtova. Za ní se vydají levým jednokolejným mezistaničním tunelem k budoucí stanici Pankrác D.
Postřelený muž v Jílovišti: Šokující závěr policie! Zranění si způsobil sám při neodborném zacházení se zbraní

Podzemní trasa je částečně vedena po vybetonovaných plochách, v místech ražby po nezpevněných, blátivých cestách. Není vhodná pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, osoby trpící klaustrofobií a závratěmi ani pro malé děti. Vstup bude povolen osobám od výšky 140 centimetrů a podle organizátorů je nutná určitá fyzická zdatnost. V podzemí se teplota pohybuje mezi deseti až 12 stupni Celsia, je zde vyšší vlhkost a povrchy mohou klouzat. Je proto nezbytné mít pevnou turistickou obuv i vhodné oblečení. Celou trasu včetně sestupu a výstupu lze projít za zhruba 60 až 90 minut.
Povrchová trasa je bezbariérová, vhodná i pro rodiče s malými dětmi. Začíná v ulice Na Pankráci u tramvajové zastávky Pankrác. Povede kolem staveniště metra D u obchodního centra Arkády a dvou stavebních jam. Návštěvníci do nich nahlédnou a uvidí výstavbu přestupů mezi stávající trasou C a budoucí linkou D na úrovních nástupiště i vestibulu. Na volné ploše si budou moci prohlédnout některé důlní stavební stroje nebo fotogalerii. Na velkoplošné obrazovce budou moci zhlédnout videoprojekci z průběhu výstavy včetně průletu díla dronem. Povrchovou prohlídku lze zvládnout za zhruba 30 minut až hodinu.
Z bezpečnostních a kapacitních důvodů je nutné se na prohlídku stavby metra D předem zaregistrovat na webu DPP a rezervovat si konkrétní čas prohlídky. Pro každou osobu systém vygeneruje vstupenku na jméno s unikátním QR kódem. Vstup na obě trasy je zdarma.
Stavba prvního kilometrového úseku nové linky D z Pankráce na Olbrachtovu začala v roce 2022, staví ho konsorcium firem Subterra, Hochtief a Strabag. Stavba navazující části z Olbrachtovy na Nové Dvory již měla začít, ale kvůli zdržení způsobeném námitkami u antimonopolního úřadu se příprava značně zpozdila. Dále se má budovat část z Nových Dvorů do Depa Písnice. Na lince D bude jezdit automatické metro nové generace bez strojvedoucího.