Dopravní podnik během výluky v Chotkově ulici zavede tramvajové linky 30 a 32, linku 2 dočasně zruší. Mezi Malostranskou a Hradčanskou mohou cestující využít metro na lince A.

Nádražní ulice se od pátku 7. února do neděle 16. února v úseku mezi tramvajovými zastávkami Plzeňka a Na Knížecí zcela uzavřela. „Důvodem je opět snášení mostní konstrukce. Namísto tramvají bude zavedena autobusová doprava, auta a chodci použijí náhradní trasy,“ sdělil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Stavební práce v Nádražní ulici ovlivní tramvajové linky číslo 4, 5, 12, 20 a noční linku 94. Linka 20 bude po dobu výluky zrušena, další linky zkráceny. „Zůstane zachován ostrovní tramvajový provoz v úseku Slivenec - Smíchovské nádraží, který budou zajišťovat linky 5 a 90,“ uvedl dopravní podnik.

Dělníci firem Metrostav TBR, OHLA ŽS, Hochtief CZ a Elektrizace železnic Praha podle Gavendy nyní na nádraží pracují například na prodloužení podchodů a výstavbě lávky přes kolejiště. Letos je v plánu zahájit rekonstrukci třetího a výstavbu čtvrtého nástupiště. Příchod cestujících k vlakům bude po náhradních trasách. „Pracovat se bude také na severním křídle nádražní budovy a v další části kolejiště, natáhne se nové trolejové vedení,“ doplnil mluvčí.

SŽ plánuje rovněž rekonstrukci nádražních budov a nové křídlo. Podle dřívějších informací by práce měly začít příští rok a trvat dva roky. SŽ je bude koordinovat s pražským magistrátem, který plánuje kolem nádraží do roku 2030 postavit terminál, kam se přesunou mimo jiné autobusy z nynějšího nádraží Na Knížecí.

Smíchovské nádraží

Smíchovské nádraží bylo otevřeno jako druhá velká stanice v Praze v roce 1862. Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století, původní budovy se i kvůli poškození za druhé světové války nezachovaly. Nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, spolu s nádražím hlavním - na které bylo napojeno deset let po svém vzniku - a Masarykovým.

Fotogalerie
25 fotografií