Umělá inteligence má utnout dlouhé čekání na červené, když to není zrovna potřeba. Systém, díky kterému se Praha zařadila vedle světových velkoměst jako je anglický Londýn či americký Boston, má zajistit co nejplynulejší průjezd aut. Nahradí předem nastavený plán pro každou křižovatku.
AI hledá nejlepší řešení, zohledňuje přitom aktuální dopravní situaci a předem stanovené priority. Dokáže snížit počty zastavení aut a zpoždění. Jako bonus se stále učí a využívá nabytých zkušeností k další optimalizaci.
„Umělá inteligence má v oboru dopravy budoucnost. Příklad si můžeme vzít z Londýna, který za pomoci AI zlepšuje místy velice problematickou dopravu. V tomto směru je na tom Praha určitě lépe, než Londýn, ale i tak každý sleduje stále se zhoršující situaci v dopravě,“ řekl ředitel TSK Filip Hájek.
Úspora 20 procent
Dlouhodobé testování systému v zahraničí prokázalo zkrácení doby jízdy sledovanou oblastí až o 20 % a snížení počtu zastavení vozidel až o 17 %. Díky tomu se snížily i produkované emise. Podle TSK nejspíš Praha na tato čísla nedosáhne. Prý proto, že úroveň kvality dopravních řešení je nyní vysoce propracovaná, oproti testovaným městům v zahraničí.
Ví, že přijedete
Umělá inteligence má informace z detektorů v celé oblasti. Dokáže provádět krátkodobý odhad a určit budoucí dopravní poptávku na křižovatkách. Jednoduše řečeno, odhadne předem, kolik aut se na křižovatce za chvíli objeví. Proto vybere nejlepší možné časové nastavení.
Pojedete na zelené vlně
AI sleduje dopravu a zelenou v řadě naplánuje tam, kde je zrovna největší poptávka. Zároveň však umí obsloužit i ostatní směry.
Víte, že
Současný systém musí někdo připravit a naprogramovat jednotlivé scénáře pro každou křižovatku. Nový na změny reaguje sám.