Trať se bude na nynější koleje napojovat v Bělohorské a Myslbekově ulici, ke strahovským stadionům bude stoupat Vaníčkovou ulicí. Na trase vzniknou tři nové zastávky, které se mají jmenovat Malovanka, Koleje Strahov a Stadion Strahov. Smyčka na konečné v místě stávající autobusové točny u křižovatky Vaníčkovy a Turistické ulice by měla být použitelná pro tramvajový, autobusový a trolejbusový provoz.
„Díky nové tramvajové trati získají studenti ze strahovských kolejí i návštěvníci sportovišť kvalitnější a bezemisní dopravní spojení,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). DPP zároveň připravuje elektrifikaci autobusů 176 a 191 na Strahov.
Tuningový sraz na pražském Strahově, 31. srpna 2024. Blesk.cz - David Malík
Autobusy nahradí tramvaje
„Zprovozněním této tratě bude možné nahradit stávající autobusovou dopravu ze Strahova ke stanici metra Dejvická kapacitnější a lokálně bezemisní tramvajovou dopravou s vyšším stupněm oddělení od ostatní dopravy,“ uvedla Řehková. Dodala, že s tratí vzniknou nová spojení Prahy 6 například s Masarykovým nádražím, náměstím Republiky, Václavským náměstím, stanicemi metra Muzeum, I. P. Pavlova, Malostranská či Náměstí Míru.
Tramvajová síť se rozrůstá
DPP loni dokončil tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu, z Modřan do Libuše a z Barrandova do Slivence. Před časem zahájil stavbu kolejí v horní části Václavského náměstí a pražský magistrát buduje Dvorecký most mezi Prahou 4 a Prahou 5, po němž rovněž povedou koleje, na které poté naváže další trať Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. Podnik letos také už podruhé prodlužuje koleje na Pankráci. V plánu jsou i další tratě, například z Podbaby do Suchdola.