Člověk pospíchá na kus žvance, nebo jej prostě zavolá příroda, a místo než aby hledal vhodný plac pro zaparkování, raději „píchne“ auto tam, kam nemá. Tento nešvar se nejen v Praze vyskytuje poměrně nezřídka. Nejhůře se s ním potýkají pražští tramvajáci, kteří kvůli špatně zaparkovaným vozidlům nemohou projet.
Nejenže pak sami naberou zpoždění, ale kvůli nemyslícímu řidiči nebo řidičce vznikne kolona souprav, které se štosují za nimi. Dochází k situacím, které bez přehánění ovlivní celou tramvajovou síť. Video, které uveřejnil instagramový účet je toho zářným příkladem.
Parkující auto blokovalo MHD
Špatně stojící mercedes
Dvě ženy zaparkovaly svůj vůz ve Spálené ulici u stanice metra Národní třída tak nešťastně, že okolo něj nemohly projíždět tramvaje. „K této události došlo v pátek 6. září ve 20:18,“ sdělil mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) Daniel Šabík. „Vůz byl zaparkovaný tak, že zasahoval do průjezdového profilu trati.“
Řešení? Po několika minutách se dispečeři tramvajového provozu DPP spolu s cestujícími rozhodli vzít věci do svých rukou. Doslova. Společnými silami s posvětným „raz, dva, tři” opatrně „přenesli“ vozidlo o kus dál, aby nebránilo tramvajím v průjezdu.
Když se pak ženy uráčily ke svému vozu vrátit směrem od obchodního centra Quadrio, video zachycuje, jak jim ironicky tleská dav přihlížejících. Zaměstnanec dopravního podniku pak řidičce do okénka patrně vysvětluje, že by si v autoškole mohla zopakovat lekce parkování. Tramvajový provoz následně mohl být obnoven.
Rychlejší než »odtahovka«
„Takové situace jsou v Praze bohužel na dennodenním pořádku,“ sdělil dále Šabík. Podle něj šlo o standardní postup. Řidiči tramvají v takových případech kontaktují dispečink, načež si situaci si přijedou zkontrolovat dispečeři provozu tramvají - na videu se jedná o muže v reflexních vestách. „V tomto případě bylo štěstím, že se jeden z jejich vozů nacházel nedaleko, takže byli na místě během chvilky,“ dodal. I tak podle něho tramvaj nabrala zpoždění minimálně 8 minut.
Po příjezdu dispečerů pak o dalším řešení rozhodují centimetry. „Z videa je patrné, že vůz stojí daleko od chodníku, nicméně do kolejiště zasahoval centimetry. V takovém případě zaměstnanci mohou vůz o několik centimetrů přemístit tak, aby se automobilu nic nestalo,“ sdělil Šabík s tím, že toto řešení je rychlejší, než kdyby se volala policie a odtahová služba.
Té by mohlo trvat desítky minut, než by na místo dorazila, a tramvaje by tak nabíraly další zpoždění. I řidička ostatně mohla být za zvolený způsob ráda, že svův bourák nemusela hledat na odtahovém parkovišti. Kdyby však auto stálo více v kolejišti, bez účasti odtahové služby by se podle Šabíka situace neobešla.