Pondělní plavba z montážní plochy ve Velké Chuchli k rozestavěnému mostu mezi Smíchovem a Podolím byla čtvrtou, kterou speciální pontonové plavidlo tyto prázdniny uskutečnilo. Loď je podle jednatele společnosti Lodě Helios Vladimíra Tomana vlastním vynálezem firmy a slouží právě k převozům a další manipulaci s těžkými náklady na vodě.

Přepravovaná konstrukce byla zhruba 54 metrů dlouhá a vážila 300 tun. Velké ocelové konstrukce slouží na stavbě mostu jako podpora pro vybudování lešení a bednění, do kterého budou následně zaměstnanci Metrostavu lít beton. Dvě obdobné konstrukce jsou už podle stavbyvedoucího Petra Koukolíka z Metrostavu zhruba měsíc umístěny na smíchovské straně mostu, kde dělníci pracují na přípravě betonáže.

Na podolské straně je zatím jedna, po pondělním navezení druhé budou obě stejně jako u druhého břehu tvořit celou šířku mostovky. Následně se po vybetonování části mostu u podolského břehu dvě ocelové části přesunou doprostřed řeky a poslouží pro dokončení poslední části mostovky mezi dvěma pilíři ve vodě. Zbylé dvě konstrukce zamíří po dokončení betonáže u smíchovského břehu zpět do Velké Chuchle k demontáži. Vybudování každé ze tří částí mostu nad řekou potrvá podle Koukolíka od umístění ocelových konstrukcí po dokončení betonáže pět až šest měsíců.

Jak stavba pokračuje?

Stavba mostu začala v roce 2020 a dosud jsou hotové pilíře, dvě krajní pole mostu na smíchovské a podolské straně a navazující část nad Strakonickou ulicí je před dokončením. Při dosavadní stavbě narazila firma na problémy dané geologickými podmínkami, kvůli kterým se harmonogram oproti původním plánům protáhl. Původně měl být most hotov už letos. Podle náměstka pražského primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) budou mít komplikace nepochybně vliv i na cenu, která měla být původně 1,1 miliardy korun.

Video
Video se připravuje ...

Stavba dvoreckého mostu v srpnu 2023. Jan Dařílek

Nový most bude sloužit MHD, pěším a cyklistům, kromě toho po něm budou moci přejet i záchranáři. Jeho hlavní význam je podle vedení Prahy v zajištění tramvajového spojení mezi Prahou 4 a Prahou 5, aby nebylo nutné jezdit přes centrum. Má tak tvořit součást takzvaného tramvajového okruhu a na podolské straně na něj naváže trať vedoucí Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. Označení Dvorecký most je provizorní, o konečném pojmenování rozhodnou podle dřívějšího Hřibova vyjádření občané v anketě. Stavba by měla nést jméno některé z významných ženských osobností.

Fotogalerie
28 fotografií