Při výluce podnik začne s postupnou modernizací výstroje jádra stacionární částí vlakového zabezpečovacího zařízení z roku 2004. Současně nasadí nejnovější verzi softwaru systému. „Během celého víkendu budou probíhat dynamické zkoušky jízdní soupravou, které prověří správnou funkci modernizovaného zabezpečovacího zařízení ve všech kolejových úsecích pro všechny možné provozní situace,“ uvedla Řehková.
Současně budou zaměstnanci dopravního podniku zkoušet funkce nouzového zastavení vlaku a jeho návaznosti na zabezpečovací systém. Také prověří, jak fungují přenosy povelů ze systémů nadřazeného řízení, tedy zadávání průjezdů ve stanici a dále blokování tlačítek rozjezdu.
Podnik letos mimo jiné vyměnil mezi stanicemi metra A Skalka a konečnou Depo Hostivař staré dřevěné pražce za betonové. Zároveň vyměnil také výhybky a kolejnice. Obdobnou výluku udělal letos o Velikonocích, kdy zastavil provoz metra C v centru Prahy. Důvodem obousměrné výluky mezi stanicemi I. P. Pavlova a Nádraží Holešovice byla tehdy také výměna pražců. V neděli 31. března večer pak na stejné lince nejezdily soupravy mezi Kačerovem a Háji, a to kvůli modernizaci zabezpečovacího zařízení.