Při výluce zaměstnanci dopravního podniku obvykle kontrolují stav vozů, trati a dalšího zařízení, včetně doplnění maziva, údržby magnetických snímačů na trati či traťových kladek. Také čistí navíjecí komory, kontrolují osvětlení tratě a všech stanic a před opětovným zprovozněním udělají generální úklid dráhy, stanic i vozů.
Hlavní město spolu s DPP chystají obnovu vozů lanovky. Ty současné mají ještě původní podvozky ze 30. let minulého století. Dva vozy vyrobí pro DPP ve Švýcarsku za 137,7 milionu korun rakousko-švýcarská skupina Doppelmayr/Garaventa. Novou podobu navrhlo studio designérky Anny Marešové. První cestující by se mohli novými vozy svézt v roce 2025.
Lanová dráha na Petřín se poprvé rozjela v létě 1891 u příležitosti Jubilejní zemské výstavy. Za svoji existenci měla dvě dlouhé odstávky. V roce 1916 se zastavila kvůli světové válce, provoz byl obnoven v roce 1932. V roce 1965 rozsáhlé sesuvy půdy trať zničily a lanovka se znovu rozjela v roce 1985. Na přelomu let 2015 a 2016 se dočkala výrazné opravy trati.