Praha neplánuje zrušení sedmi kurtů na Štvanici. Tvrzení o rušení kurtů jsou ze strany generálního manažera I. ČLTK Vladislava Šavrdy přinejmenším zavádějící. Hlavní město si pouze nechalo dopracovat soutěžní návrh Štvanice z roku 2013,“ uvedl mluvčí. Dodal, že studii město dříve opakovaně prezentovalo a do její přípravy zapojilo i veřejnost.

Pouze návrhy

Studie, která navazuje na deset let starou architektonickou soutěž, podle Provazníka navrhuje několik možných směrů revitalizace ostrova, ale jde pouze o dlouhodobé vize a vedení města zatím o žádných konkrétních patřeních nerozhodlo.

V plánu je podle Provazníka například úprava břehů a zlepšení přístupu k řece, úprava komunikací či řešení parkování, které je dnes neregulované a výsledkem jsou mimo jiné auta parkující na zeleni. „Vzhledem k tomu, že Štvanice se nachází v centru města, uvažuje se o zpoplatnění parkování a jeho přesunutí na vhodnější místa,“ sdělil mluvčí.

O tom, jak přesně budou případné úpravy vypadat, podle mluvčího magistrát povede další diskuse s veřejností a místními aktéry. Obecně město plánuje i s ohledem na nově postavenou Štvanickou lávku a související větší návštěvností ostrova Štvanici upravit tak, aby nabízela lepší možnost rekreace a odpočinku pro Pražany.

Kritika se nevyhnula Praze 7

Šavrda kritizoval i Prahu 7 za údajný záměr omezit vjezd automobilů do areálu. Podle mluvčího městské části Martina Vokuše chce radnice pouze posunout parkování pod oblouky Hlávkova mostu, tedy zhruba o 200 metrů dál oproti současnému stavu. Klubu a jeho členům by úprava neměla přinést žádné zásadní komplikace, uvedl. „Naším cílem je, aby auta nejezdila mezi dětmi na odrážedlech a seniory, kteří jdou ze Štvanické lávky na tramvajovou zastávku na Hlávkově mostě a opačně,“ sdělil mluvčí a doplnil, že radnice se nebrání jednání s klubem.

Video
Video se připravuje ...

Doslova z ptačí perspektivy si můžete prohlédnout, jak mezi břehy Karlína, Štvanice a Holešovic vznikala štvanická lávka HolKa. Skanska

Fotogalerie
6 fotografií