I když všechny práce na opravách podle Liškové pro letošek ještě neskončily, pracuje se již jen pod mostem s minimálním vlivem na dopravu. Provoz na samotném mostu a všech jeho sjízdných a nájezdových rampách se podle mluvčí vrátil do běžného režimu bez dopravních omezení.

Rekonstrukce nejzatíženějšího mostu v Praze začala v roce 2021, tehdy se práce týkaly spodní části konstrukce a dopravy se nedotkly. Loni začala TSK pracovat na horní části, což již přineslo dopravní omezení pro řidiče. Letošní opravy zahájili silničáři 15. května a na rozdíl od loňska stihli hlavní práce dokončit o něco dříve, než bylo původně v plánu.

Letošní část oprav zahrnovala spolu s pracemi na rampě z ulice K Barrandovu také opravu levé poloviny jižního mostu ve směru ze Smíchova do Braníku. Součástí prací byly úpravy povrchu v místě napojení silnice z ulice K Barrandovu na most, stavební úprava místa, kde se odděluje od mostu sjezd do Modřanské ulice, a napojení předpolí na most. Řidiči se mohli na most vrátit už na začátku září po zatěžovací zkoušce, ale provoz byl do minulého čtvrtka dále částečně omezen kvůli dokončovacím pracím.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a před začátkem nynější rekonstrukce dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložená do několika let a vždy trvá jen část roku. Práce budou za celé období stát 594,5 milionu korun.

Fotogalerie
28 fotografií