Pražané se ze Žižkova do Libně od soboty konečně opět svezou tramvají, rekonstrukce 1,4 km tramvajové trati mezi Ohradou a Palmovkou trvala 14 měsíců. Úsek prošel kompletní rekonstrukcí, opravit bylo potřeba především most z 80. let, který byl ve velmi špatném stavu. Došlo i na výměnu kolejnic a traťových pražců, místo dřevěných jsou nyní betonové, což tramvajím umožní rychlejší průjezd. Nová je ale i samotná zastávka Krejcárek, díky rekonstrukci je lépe přístupná a bezbariérová. Rekonstrukce omezila tramvajové linky 1, 10, 19 a noční linku 95. Linku 19 ale na nějaký čas nahradí linka číslo 7.

Slavnostního zprovoznění tramvajové trati se v pátek zúčastnili starostové obou dotčených městských částí, tedy Prahy 3 a Prahy 8, Michal Vronský (TOP 09) a Ondřej Gros (ODS). „Jako rodilý Libeňák si pamatuji, jak se trať budovala, a moc dobře vím, jak to pomohlo spojení obou městských částí. Těch 14 měsíců jsme tedy všichni samozřejmě pocítili, takže jsme rádi, že trať bude opět fungovat,“ řekl při slavnostním otevření starosta Prahy 8 Ondřej Gros.

Úsek mezi Ohradou a Palmovkou není jediný, který letos dopravní podnik zprovoznil. Od minulého týdne je v provozu také úplně nový úsek mezi Modřany a Libuší. Pražané se letos ale dočkají ještě několika dalších. „V současné době máme společně s TSK v rekonstrukci trať v Badeniho ulici, což je poměrně krátký úsek, kde bude obnoven provoz koncem června. Co se týče novostaveb, velmi intenzivně běží výstavba trati Divoká Šárka – Dědina a trati Holyně – Slivenec,“ řekl novinářům technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Dodržení harmonogramu při rekonstrukci Krejcárku bylo velmi klíčové pro nadcházející rekonstrukci Libeňského mostu. Ta je naplánována na příští rok a způsobí další výluku, kdyby práce nebyly dokončené včas, byla by Palmovka tramvají přístupná jen z jednoho směru.

Tramvajová trať spojující Žižkov a Libeň je opět v provozu, úsek prošel kompletní rekonstrukcí
Autor: Blesk

K příležitosti slavnostního zahájení provozu na trati ze Žižkova do Libně svezl Jan Šurovský novináře speciálně upraveným vozem T3 coupé, který si dopravní podnik šetří pro speciální příležitosti. „Dnešní slavnostní jízdu realizujeme tramvají T3 coupé, kterou navrhla designérka Anna Marešová a dopravní podnik jí zrealizoval v roce 2018. Slouží nám úspěšně už pátým rokem pro tyto slavnostní jízdy a komerční účely,“ doplnil pro Blesk Jan Šurovský.

Tramvajová trať mezi Ohradou a Palmovkou, která poprvé přímo spojila Libeň se Žižkovem, byla zprovozněna 22. listopadu 1990. Estakáda u Krejcárku, která je největším mostem ve správě dopravního podniku, od té doby až do nynějška neprošla opravou. Cenu opravy dopravní podnik vyčíslil na 239,5 milionu korun bez DPH.

Fotogalerie
9 fotografií