„Mohlo by se to zdát jako technický detail, ale to zabezpečovací zařízení je klasické tzv. reléové, které je známé třeba ze starých železničních stanic, a je z roku 1974. Je to významné v tom, že s modernizací zabezpečovacího zařízení na tzv. elektronické stavědlo budeme mít část metra C a této technologie už připravenu na automatizaci linky C, tedy na provoz metra bez řidiče,“ řekl Scheinherr. Metro na lince C by mělo být automatizováno po dokončení linky D z Pankráce do Písnice, tedy zhruba za sedm let.
Tendr
Tendr na dodavatele vypíše podle Scheinherra podnik ještě v tomto týdnu a zveřejní jej ve věstníku veřejných zakázek. „Předpokládáme, že zhotovitele vybereme v květnu příštího roku,“ řekl Scheinherr. Vybraná firma připraví veškeré potřebné dokumenty a modernizace by mohla začít na konci příštího roku. Přesná cena obměny bude známá až z výsledku tendru.
Jak bude vypadat nová linka D pražského metra? Videohub