„Práce na jižní části mostu budou dokončeny z neděle na pondělí, poté se budou ještě dodělávat některé práce na severní části, které skončí v noci z pondělí na úterý. Máme dokončeny všechny vrstvy vozovky a dodělány budou detailní práce na dopravním značení nebo odvodňovacích kanálcích,“ řekl Scheinherr.

Upraveno bude také značení na mostě. TSK vyznačí ve směru ze Smíchova do Braníku levý jízdní pruh pouze pro vozidla, která most přejedou a budou pokračovat po Jižní spojce, a nepůjde tak z tohoto pruhu odbočit do Modřan. Nejvyšší povolená rychlost v něm bude 80 kilometrů v hodině, což je o 30 více než ve zbylých pruzích. Cílem je zlepšit dopravu na mostě a zamezit kolonám.

Neustálé posouvání termínu kritizuje starosta Prahy 13 a dopravní expert ODS David Vodrážka. „Od začátku jsem říkal , že rekonstrukce není dobře připravena. Výmluvy, že nebylo možné očekávat větší tloušťku bouraného starého betonu a podobně, jsou zcela liché, neboť si každý rozumný zadavatel nechá před stavbou udělat sondy a podrobný průzkum,“ uvedl pro Blesk. „Z toho plyne, že buď byla příprava opravy naprosto amatérská, nebo to bylo náměstku Scheinherrovi dopředu známo a účelově tuto skutečnost zamlčel a věděl, že je termín rekonstrukce nereálný. Každý, kdo používá Barrandovský most a přilehlé okolí, nechť si udělá obrázek sám,“ dodal. 

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za celé období na 594,5 milionu korun.

Video
Video se připravuje ...

Modelace dopravy. TSK Praha

Fotogalerie
55 fotografií