To, aby měly provoz přístřešků v budoucnu na starosti THMP, podle Jílka doporučila magistrátní komise pro mobiliář. Dříve se v té souvislosti mluvilo hlavně o dopravním podniku. Instalaci přístřešků nicméně dostaly na starost právě THMP, které se jinak starají o veřejné osvětlení, kamerový systém či semafory v metropoli.
Kromě úklidu a oprav zastávek budou zásadní součástí jejich správy reklamní plochy, které podle zvoleného modelu dostane za platby městu na starost reklamní společnost vybraná v soutěži. Podle Jílka se jím vedená firma stará o reklamu na sloupech veřejného osvětlení, takže s obdobnými soutěžemi má zkušenost. Načasování je navíc takové, že by se nová soutěž na plochy na lampách a na přístřešcích dala v příštím roce spojit.
„My si myslíme, že minimálně příprava soutěže by měla být zahájena co nejdříve, protože přístřešků jsou už v téhle chvíli stovky a neexistence provozovatele reklamy prodlužuje dobu před tím, než se začne investice města vracet,“ dodal Jílek. Výměna mobiliáře by měla být na konci srpna zhruba v polovině, v současnosti má firma podle Jílka asi 220 zastávek dokončených a na 50 se pracuje.
THMP také podle něj vysoutěžily dodavatele digitálních obrazovek, kterých bude až 150 zejména na exponovanějších zastávkách a kromě reklamy na nich budou zobrazována sdělení magistrátu.
Většinu přístřešků na zastávkách v metropoli dosud provozovala francouzská firma JCDecaux, které skončila smlouva v polovině loňského roku. Vedení města rozhodlo o tom, že ji neprodlouží ani nebude hledat jiného soukromého provozovatele a pořídí vlastní mobiliář. Výměna začala koncem loňského roku. Podobu nových zastávek vybrala Praha v roce 2018 designové soutěži, ve které uspělo studio Olgoj Chorchoj. Porota tehdy ocenila zejména designovou čistotu mobiliáře z tmavě šedého hliníku.