Kvůli bourání nájezdu je doprava na Strakonické stažena ze dvou jízdních pruhů do jednoho, pruh je společný pro auta i autobusy. Opatření potrvá deset dní. „Čeká nás největší krizová situace, kdy bude na Strakonické doprava svedena do jednoho pruhu,“ sdělil při zahájení rekonstrukce náměstek ředitele TSK Josef Richtr. Na zavřený pravý pruh totiž bude dopadat materiál z bourané rampy. V levém pruhu se spolu s autobusy a řidiči mířícími do centra navíc o místo „rvou“ i ti, kteří se kvůli nájezdu na Barrandovský most v opačném směru chtějí otočit na otevřené vratné rampě u Lihovaru.

Oprava mostu z roku 1983, který je součástí městského okruhu, začala v pondělí frézováním vozovky a je rozložena do několika roků. Letos práce potrvají 110 dní a vyjdou na 594,5 milionu korun. Po demolici nynější rampy začne stavba nové rampy. Větší problémy v dopravě na opravovaném mostě zatím nebyly.

Přes most denně projede okolo 144 tisíc vozidel. „Most měl už dávno vyčerpanou životnost izolace,“ komentoval situaci náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Do betonového kolosu zatékalo. Největší problém představují zrezivělá přepjatá lana, někde mají už jen 10 procent svého objemu. Rekonstrukci provádí společnost PORR. 

Řidiči by měli po dobu oprav mostu využívat podle TSK objízdné trasy, které vedou zejména po Pražském okruhu, kde byl dočasně otevřen sjezd na Písnici, právě u Lihovaru vznikla rampa pro otáčení a byla rozšířena kapacita křižovatky u mostu Závodu míru na Zbraslavi. 

Expert: Řidiči se vrátí

První dny byl na mostě provoz pomalý, ale plynulý, kolony se místy tvořily na objízdných trasách, zdržení bylo ale v řádu minut. „Je vidět, že to objízdné trasy pochytaly. Musíme ale počítat s tím, že se řidiči na silnice vrátí. Kdo může, měl by se vyhnout ranním i odpoledním špičkám. Důležité je si také nastudovat, kudy je možné Barrandovský most objet. Pomoci můžou dynamické navigace, které nám nabídnou v případě komplikací alternativní trasu,“ uvedl dopravní expert Roman Budský. Podle něj by se řidiči měli důkladně věnovat řízení. „Sebemenší nehoda může všechno zhoršit,“ dodal s tím, že bychom s ohledem na další směr jízdy měli co nejdříve zvolit vhodný pruh.

Video
Video se připravuje ...

Modelace dopravy. TSK Praha

Fotogalerie
88 fotografií